Verschil tussen MBs tussen 2 laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Goedenavond,

Ik zit met een probleem met het draadloos internet. Binnenshuis hebben we 2 laptops. Op de ene laptop halen we een snelheid van 27 mbps en op de andere 5 mb ps (volgens een speedtest). Dit gebeurt onder dezelfe omstandigheden, dus op dezelfde plek en met geen downloads of iets in die richting. Het enige verschil tussen de 2 laptops dat ik kan melden is dat de 1 vrij nieuw is en windows 7 heeft en de andere 3 jaar oud is en vista heeft. Staan er bij de laptop die 5 mb ps haalt (vista) een paar instellingen niet goed, of is er niks aan te doen.

Alvast bedankt!

gr. bart

lijkt me dat de oude nog op 802.11G loopt een de nieuwere laptop op 802.11N? dit zijn de technieken van het draadloos internet. N is redelijk nieuw, veel oude laptops van 3 jaar of ouder ondersteunen het niet, terwijl N veel sneller is dan G, nog ouder is B. aan 802.11G zit een limiet van 54mb/s.

Bedankt voor je reactie. Ik heb volgens mij B: Realtek RTL8187B draadloos 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 netwerkadapter
Is het normaal dan dat je 5mbps haalt?

gr. bart

als jij het over Mbyte zou hebben, en ik over mbit, dan ja.
anders zal ik het ook niet verklaren aan de hand van deze oorzaak.

in middels heb ik het op kunnen schroeven naar 20 mbps door een driver update te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan