• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil tussen twee data berekenen in dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
In mijn Excel 2007 heb ik allerlei functies niet zoals DAGEN en DATUMVERSCHIL.

Als ik ze intyp verschijnen deze niet.

Hoe kan ik nu dan het verschil in dagen berekenen?
 
Geen datumverschil-functie dus. Zonder voorbeeldbestand weet ik natuurlijk niet wat de opmaak is van je datums, of waar deze staan.

Stel A1 en A2 zijn je datums, dan is het verschil:
Code:
=ABS(A1-A2)
Maar als er bijvoorbeeld ook tijd achter staat kan dit ook:
Code:
=ABS(GEHEEL(A1)-GEHEEL(A2))
 
Laatst bewerkt:
Datumverschil is een "verborgen" functie, ofwel hij wordt niet getoond, maar is wel te gebruiken. Het nut van het verbergen weet ik niet ...

Met de volgende formule krijg je het verschil in aantal dagen tussen A1 en A2:
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;A2;"d")

Let op! De functie werkt niet als A1>A2
 
Hier de verklaring omtrent het verbergen van de functie:
Excel biedt de functie DATUMVERSCHIL ter ondersteuning van oudere werkmappen van Lotus 1-2-3. De functie DATUMVERSCHIL mogelijk onjuiste resultaten onder bepaalde omstandigheden berekenen. Zie de sectie bekende problemen in dit artikel voor meer informatie.

bron

Lambert
 
Datumverschil is een "verborgen" functie, ofwel hij wordt niet getoond, maar is wel te gebruiken. Het nut van het verbergen weet ik niet ...

Met de volgende formule krijg je het verschil in aantal dagen tussen A1 en A2:
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;A2;"d")

Let op! De functie werkt niet als A1>A2

Ok, nu snap ik het. Ik wist niet dat er verborgen functies waren....Nu doet hij het i.i.g wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan