Verschil tussen versies van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
2.102
mensen

even de volgende vraag: wie kan er vertellen wat het verschil is tussen de volgende versies van xp:

xp pro msdn vlk

xp home corp vlk

xp pro/home retail

xp pro OEM Dell

xp home OEM


ik snap het soms even niet al die verschillende versies......

iemand?



:rolleyes:
 
Die oem versies betekenen dat deze alleen worden verkocht bij een computer (zijn rond de €100,--)
De retail versie is de volledige versie die je kunt kopen waneer je wilt maar is ook veel duurder (volgens mij €200-€300, maar dat weet ik niet zeker)

Voor de rest weet ik het ook niet.
 
Geplaatst door plotter
Die oem versies betekenen dat deze alleen worden verkocht bij een computer (zijn rond de €100,--)
De retail versie is de volledige versie die je kunt kopen waneer je wilt maar is ook veel duurder (volgens mij €200-€300, maar dat weet ik niet zeker)

Voor de rest weet ik het ook niet.

Dus de OEM versie is niet helemaal compleet :(
 
Jawel hoor is helemaal compleet. Maar het mag alleen verkocht worden als er door de klant ook een computer wordt gekocht. (dus beide op één faktuur).

Het is wel zo dat microsoft geen gratis ondersteuning geeft aan oem versies dus je moet betalen als je de helpdesk belt. (correct me if i am wrong :D)

Ik gebruik al jaren de oem versies. (98 SE en XP home) en als je problemen hebt kun je ze oplossen door gewoon het internet af te zoeken of zoals je nu doet, hier vragen :D
 
Officieel mag een OEM versie niet los worden verkocht (staat ook op de verpakking). Maar sommige winkels doen dat toch. Het verschil is dat de OEM versie geen documentatie erbij heeft. Gezien het prijsverschil met de normale versie zou ik daar niet zo'n probleem mee hebben.
 
Geplaatst door Raj
Officieel mag een OEM versie niet los worden verkocht (staat ook op de verpakking). Maar sommige winkels doen dat toch. Het verschil is dat de OEM versie geen documentatie erbij heeft. Gezien het prijsverschil met de normale versie zou ik daar niet zo'n probleem mee hebben.

Dat is alles?
 
Ja, geen kartonnen verpakking en geen documentatie. Dat is alles.
 
Geplaatst door Raj
Ja, geen kartonnen verpakking en geen documentatie. Dat is alles.

Wat een lachertje dan. daar betaal je dan meer dan €100 of €200 meer voor :D
 
Geplaatst door krugar


Wat een lachertje dan. daar betaal je dan meer dan €100 of €200 meer voor :D

De volledige home versie van XP kost rond de € 290 je betaald niet alleen extra voor het doosje en het boekje maar dus ook voor de helpdesk van Microsoft, maar ja, wie wil daar nu voor betalen als je dezelfde of soms nog betere antwoorden hier kunt vinden. Bovendien als je een OEM versie hebt verkregen bij een PC is de leverancier daarvan jouw verplicht die ondersteuning te geven (maar dat is vaak ook niet om over naar huis te schrijven)
 
Geplaatst door maestro12


De volledige home versie van XP kost rond de € 290 je betaald niet alleen extra voor het doosje en het boekje maar dus ook voor de helpdesk van Microsoft, maar ja, wie wil daar nu voor betalen als je dezelfde of soms nog betere antwoorden hier kunt vinden. Bovendien als je een OEM versie hebt verkregen bij een PC is de leverancier daarvan jouw verplicht die ondersteuning te geven (maar dat is vaak ook niet om over naar huis te schrijven)

Daarom dus een lachertje :D. Hier worden ook al je problemen opgelost en nog wel gratis ook :)
 
Geplaatst door Jheroen
mensen

even de volgende vraag: wie kan er vertellen wat het verschil is tussen de volgende versies van xp:

xp pro msdn vlk >> en deze dan? MSDN?

xp home corp vlk

xp pro/home retail

xp pro OEM Dell

xp home OEM


ik snap het soms even niet al die verschillende versies......

iemand?



:rolleyes:
 
MSDN = Microsoft Developers Network.
Een portaal voor ontwikkelaars.
Ik veronderstel dat XP Pro MSDN speciale toepassingen bevat voor ontwikkelaars en programmeurs.

XP Home Corp. duidt volgens mij op een versie die werd samengesteld voor kleine ondernemers. Pro is te veel en Home te weinig, dus gooien ze wat van Pro in de Home-versie...
 
Even duidelijkheid over xp home corp; Bestaat niet.
De Corporate edition is een Pro-versie en kan enkel worden aangeschaft door bedrijven (grote hoeveelheden). Het enige verschil tussen XP Pro en XP Pro Corp. is dat XP Corp. niet moet worden geactiveerd. Pro kan wel ge-upgrade worden naar Pro Corp. mits aanvraag van een nieuwe sleutel (die trouwens een andere structuur heeft). Bij invoer van de nieuwe sleutel wordt de versie herkend als een Corp. Edition.

Dus als iemand jouw (als particulier) een Corp. Edition aanbied (per stuk), dan is dat illegaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan