Verschil WD MyBook Edition en WD Elements 1tb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb even contact gelegd met Dell. Volgens hen zijn de drivers niet nodig voor deze pci kaart, omdat ik al Vista heb. Daarnaast zou een snelheidsoverdracht van 480 Mbps overeenkomen met ongeveer 60 mb. Dat haalt ie met mijn usb stick niet. 1,5 mb. Maar naar een externe schijf haalt ie 25 mb. Die 60 mb zal ie waarschijnlijk niet halen, maar de kaart is waarschijnlijk goed.

Overigens zijn er ook al PCI Express kaarten die niet alleen geschikt zijn voor speciaal de videokaarten. Maar dat terzijde. Ik denk dat ik genoegen moet nemen met ongeveer 60 mb.

Ja hoger dan 60 mb kom je niet. 480 mb is de theoretische snelheid.
Zo is dat ook met de nieuwe usb 3.0, die heeft een theoretische doorvoersnelheid van 5 gb per seconde, maar in de praktijk wordt 400 mb per seconde verwacht.

Maar wat is dan 1,5 mb, ik snap er nu helemaal niks meer van..

Bij zo'n flash usb stick haalt ie amper 1,5 mb per overdracht. Van drive to drive haal ik zo'n 25 mb.

Hoe oud is die usb stick? kans bestaat dat ie zelf geen usb 2.0 ondersteunt.
Maar je WD Elements haalt wel een snelheid van pakweg 25 mb?

Het is wel een 2.0 stick maar met die wd elements haalt ie wel 25 mb. Overigens intern 850 mb!!

Dacht ik ook. Maar Dell zei dat die pci kaart gewoon goed werkt. Maar je haalt er nooit de snelheden mee van je interne pc.

Nee klopt, die PCI kaart heeft ook maar een beperkte doorvoersnelheid.
Maar met een USB hub net zo, dan deel je als het ware 1 poort met X andere poorten.. En die ene poort heeft ook maar een beperkte bandbreedte die gedeeld wordt met alle aangesloten apparaten.

Daarbij moet je ook goed opletten wat er op de verpakking van zo'n pci kaart staat. 480 Mbps is weer wat anders dan 480 MBps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan