verschil windows genuine advantage tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
268
Klopt het dat de windows genuine advantage tool, de pc alleen scant voor checken van win xp versie, wanneer er naar microsoft update site gegaan wordt, om updates te installeren,

en dat 'melding windows genuine advantage' update vanzelf, door en door de pc scant voor checken van de win xp versie?
 
Laatst bewerkt:
Op deze Microsoft-site staat veel uitleg over legitieme Microsoft Software.
Het Windows Genuine Advantage Tool vindt je terug in Internet Explorer, Extra, Invoegtoepassingen beheren, Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt. Iedere keer dat je van Microsoft iets wilt downloaden dat voorbehouden is aan eigenaren van een legitieme Windows XP kopie, wordt dat Tool gebruikt.
Bij de activering van Windows XP wordt een wpa.bpl bestandje aangemaakt, met gegevens over XP en de hardware in je PC. Meld je je bij Microsoft voor automatische updates, Windows Defender beta, Internet Explorer 7 beta, Windows Media Player 11 beta, of vergelijkbare producten, dan wordt je systeem gevalideert en wordt het Windows Genuine Advantage Tool in Internet Explorer gezet.
 
Laatst bewerkt:
dus windows genuine advantage tool, de pc alleen scant niet door en door de pc voor checken van de win xp versie?
 
de pc alleen scant niet door en door de pc voor checken van de win xp versie?
De PC scant? Dat begrijp ik niet. Als je je exemplaar van Windows XP activeert, wordt in het bestand wpa.dbl vastgelegd wat je productkey is en dat wordt gekoppeld aan een soort image van een aantal hardware onderdelen in je PC. Dus op zo'n moment wordt je PC "gescand".
Als er gevalideerd wordt, kijkt de Microsoft-site (bijvoorbeeld microsoft.update.com) naar dat wpa.dbl bestand. Wordt dat gevonden dan krijg je het groene licht. Tenzij jouw productkey is opgedoken op een andere PC, die van een huisgenoot bijvoorbeeld. Dan krijg je een melding dat je exemplaar van Windows XP niet legitiem is. Als Microsoft voortdurend alle PC's op de hele wereld zou moeten scannen, dan zou dat wel een enorme organisatie vergen. En het is toch, gelet op het bovenstaande, overbodig? Lees ook de link die ik gaf goed door,. ;)
Volgens mij zit het zo in elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Wat microsoft zelf op de site heeft gezet, is niet zo betrouwbaar, omdat later pas bleek dat een update door blijft checken naar de win xp versie. Dat ze checken, zou misschien nog kunnen, maar dan alleen als ik updates wil uitvoeren, en niet meer. Dat ze scannen, wist ik al, maar ik zou willen weten welke van de prog dit precies doet.
 
Laatst bewerkt:
met KB905474 probeerd microsof je te pesten voor legaag of illegaal..
 
Dat ze scannen, wist ik al, maar ik zou willen weten welke van de prog dit precies doet.
Nu begrijp ik wat je bedoelt. Dat Genuine Advantage Tool gebruikt helpmijcontrol.dll en dat zit in %Root%\Windows\helpmij. Of dat het enige spoor is? Daar kan niemand op dit moment uitsluitsel over geven. Ik dacht dat de Tool al was vergeleken met een soort spyware. Maar hier haak ik af, ik zou het niet weten. :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stap er ook uit, ik heb al teveel gezegt,

bedankt Boeing_737.
 
Nu begrijp ik wat je bedoelt. Dat Genuine Advantage Tool gebruikt helpmijcontrol.dll en dat zit in %Root%\Windows\helpmij. Of dat het enige spoor is? Daar kan niemand op dit moment uitsluitsel over geven. Ik dacht dat de Tool al was vergeleken met een soort spyware. Maar hier haak ik af, ik zou het niet weten. :confused:
;) @puppie: ik vind het absoluut niet erg dat je ingrijpt, maar dat ***.dll bestand wordt door mijn Internet Explorer 6, Extra, Invoegtoepassingen beheren, Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt, achter de regel Windows Genuine Advantage Tool "open en bloot" getoond. Via de Zoekfunctie kom je dan achter de plek. :cool:
 
Laatst bewerkt:
De dll die geinstalleerd wordt zou bij alle andere software als een combinatie van nagware/spyware omschreven worden.

Er zijn een paar dingen die er echt toe doen.
1 - eens in de gemiddeld 2 weken rapporteerd de dll dat je met een illigale versie van XP werkt dit wordt gekoppeld aan je IP adres en waarschijnlijk HD serienummer. (dit was overigens eerst veel vaker)
2 - in de overeenkomst staat vermeld dat Microsoft op basis van deze gegevens geen contact met je zoekt
(Ik heb nergens kunnen vinden dat de minderbegaafden van Stichting Brein of de politie dat ook niet zullen doen op basis van de verzamelde gegevens)
3 - je bent niet in staat om updates uit te voeren zonder dit "tooltje" (wat er gereedschap aan is ontgaat mij geheel) dat betekent dat nieuwere versies van Mediaplayer, MSN, Service Packs niet beschikbaar zijn voor je.
 
1 - eens in de gemiddeld 2 weken rapporteerd de dll dat je met een illigale versie van XP werkt dit wordt gekoppeld aan je IP adres en waarschijnlijk HD serienummer. (dit was overigens eerst veel vaker)
Tja, behalve deze inbreng van jou, staat het meeste al in dit topic. Eén verschil: ik ga uit van de bezitter van een legale Windows XP kopie, jij van een illegale. :cool:
Begrijp me goed, ik geef geen waardeoordeel, ik probeer naar de feiten te kijken. Door dit tooltje wordt nu ook een brave huisvader die zijn Setup CD aan zijn vrouw gaf, ineens voor fraudeur uitgemaakt en nog wel op zijn eigen beeldscherm.
Maar er is genoeg over te doen geweest, ook in de media, dus we weten met z'n allen: één PC, één Windows XP.
 
Er zijn een paar dingen die er echt toe doen.
1 - eens in de gemiddeld 2 weken rapporteerd de dll dat je met een illigale versie van XP werkt dit wordt gekoppeld aan je IP adres en waarschijnlijk HD serienummer. (dit was overigens eerst veel vaker)

gebeurt dit door Windows Genuine Advantage Tool, of door de update: 'Melding Windows Genuine Advantage'.
 
Tja, behalve deze inbreng van jou, staat het meeste al in dit topic. Eén verschil: ik ga uit van de bezitter van een legale Windows XP kopie, jij van een illegale. :cool:
Begrijp me goed, ik geef geen waardeoordeel, ik probeer naar de feiten te kijken. Door dit tooltje wordt nu ook een brave huisvader die zijn Setup CD aan zijn vrouw gaf, ineens voor fraudeur uitgemaakt en nog wel op zijn eigen beeldscherm.
Maar er is genoeg over te doen geweest, ook in de media, dus we weten met z'n allen: één PC, één Windows XP.

Je aanname is onjuist ik bezit een lagale XP Pro.... juist omdat ik ook in VB en VB.net
programmeer is dat echt noodzakelijk.
Ik vind het daarom nog niet meteen een goede manier om dit probleem op te lossen.

De data uitwisseling wordt overigens voorzover ik op engelse fora kon vinden door het "tooltje" gedaan.
 
Er zijn een paar dingen die er echt toe doen.
1 - eens in de gemiddeld 2 weken rapporteerd de dll dat je met een illigale versie van XP werkt dit wordt gekoppeld aan je IP adres en waarschijnlijk HD serienummer. (dit was overigens eerst veel vaker)
at nieuwere versies van Mediaplayer, MSN, Service Packs niet beschikbaar zijn voor je.
Maar ik zei niet dat JIJ een illegale versie had, maar in de tekst van jou die ik herhaalde, DAARIN ga je uit van een illegale versie.:)
 
Okee ik begreep je verkeerd....
Ik ga eigenlijk uit van vrij gebruik van PC's. Ik ken een paar bedrijven die namelijk "Noodgedwongen" gebruik maken van een illegale versie omdat er intensief allerlei hardware configuratie's worden getest. Dat is een crime met een legale versie (die licentie's zijn overigens wel aanwezig voor elke PC) ook de test bakken.
 
Dat is inderdaad een "zwakte" in het Windows Product Activation systeem. Ik heb zelf bij twee moederbord vervangingen onder garantie gezien, dat betrokkenen hun activatie niet op de normale manier (venster op scherm invullen en verzenden) voor elkaar kregen. Omdat je dan op onderzoek uitgaat, kwam ik achter het bestaan van dat wpa.dbl bestand. Gelukkig is dat voor individuele gebruikers dan alsnog vrij simpel, met een omweg via een Microsoft-medewerker, in orde te maken. De situatie die jij schets is dan wel iets lastiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan