Verschil windows Vista 32 bit en 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
1.525
Hallo mijn pc

draait momenteel windows vista home premuim 32bit
2,80 ghz intel
1 gb ram
vga 256mb

en gaat prima zo , zeer snel

maar bij mijn andere pc

Windows vista business 32 bit
2,80 ghz amd
4 gb ram
1 gig videokaart

gaat hij traag , tog is dit een veel betere pc , dus klopt dit niet..

welk besturing systeem raden jullie mij aan en een 32 bit of 64 ?

Mvg , hessel :confused:
 
64 bit aangezien 32bit 4gb ram niet ondersteund

verbeter me als ik het fout heb:thumb:
 
64 bit heeft wellicht de toekomst maar...

je moet wel rekening houden dat veel programma's geschreven zijn voor 32-bit, en je dus mogelijk 32-bit libraries nodig zult hebben.

Adobe player is nog maar in probeer fase voor 64-bit, dat kan irritatie veroorzaken...

wat snelheid betreft tegen een 32 bit machine doet een 64 bit [nog] niets echt bijzonders...

Voor 32-bits: daar zijn nu volop programma s voor , ook voor jouw hardware....

ik zou voor 32 bit kiezen...
 
Misschien een domme opmerking, maar kan je kiezen?
Windows Vista is toch 32 of 64 bit , dat heeft met je geheugen te maken. Dus als je 64 (meer dan 2gb geheugen) hebt kun je toch niet terug naar 32?
Ik heb dus een Windows Vista 64 vast in Acer computer,en loop toch steeds meer tegen 64 problemen op dus mijn belangstelling voor keuze?


Marjan
 
Ik werk al jaren met Vista 64 bit en ondervind geen enkele beperking. Gewoon vlot en alle programma's werken.

@applefaq: het is raar dat die onderste machine langzamer is. Hij is beter uitgerust en zou gewoon sneller moeten zijn. En dat heeft niets met 32 of 64 bits te maken. Die eerste zou ik traag verwachten omdat je Vista draait met maar 1 Gb geheugen. Voor Vista moet je eigenlijk minimaal 2 Gb gebruiken (of een aantal zaken uitschakelen).
En worden allebei de machines voor hetzelfde doel gebruikt?

Ron
 
@marjan0107,

Nee je kunt niet kiezen. Het zijn twee verschillende installatie dvd's en je moet een schone installatie doen om te veranderen. Je kan met meer dan 2Gb geheugen gerust 32BIT gebruiken. Enkel wordt er maar 3,25GB ondersteund/gebruikt, alles daarboven zit er dus voor niets in.

Indien je problemen hebt, dan raad ik je aan een eigen topic daarover aan te maken.

Hier draait de 64BIT versie trouwens ook zonder problemen. 32BIT software wordt gewoon ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan