• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil zoeken in 2 bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyke87

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Hallo allemaal,

Eerder ben ik hier al super geholpen en ik hoop dat het deze keer ook mogelijk is want ik zit met een (voor mij) uitdaging.

Ik heb 2 excel bestanden waarbij ik uiteindelijk de verschillen wil zien op basis van het veld SKU. Dus tonen wat op het 1 wel voorkomt en het ander niet. Ook zou ik graag afwijkingen willen inzien indien er wel in beide bestanden hetzelfde sku naar voren komt maar er een afwijking zit in voorraad.

Ik heb het al een beetje zitten googlelen maar kom er helaas niet uit. Hopelijk kan en wil iemand hier mee helpen. Zie bijlage voor de bestanden.

Je mag wel wat meer informatie geven, zoals: welk bestand is hier leidend? De eerste of de laatste? En welk veld is je voorraad? Is dat [Stock_Level]? En hoe wil je de afwijkingen zien?

Je mag wel wat meer informatie geven, zoals: welk bestand is hier leidend? De eerste of de laatste? En welk veld is je voorraad? Is dat [Stock_Level]? En hoe wil je de afwijkingen zien?

De voorraad is idd stock level. Wat achtergrondinfo: het betreft hier de bestanden van 2 webshops (nl en de). Er is dan ook niet echt een leidend bestand maar ik probeer er achter te komen welke artikelen er niet op de duitse shop staan maar wel op de nederlandse en vice versa. Daarnaast zou een afwijking verschil in stock level tonen ondanks dezelfde sku's in beide bestanden fijn zijn. De afwijking zien kan dmv een markering kleur bijv. dan kan ik ervoor zorgen dat beide shops gelijk zijn qua voorraad en artikelen. Hopelijk is het zo wat duidelijker

Je zou moeten weten dat de QUOTE knop GEEN antwoordknop is; die staat links onder (6 keer zo groot, mooi Blauw met de tekst <Reageer op bericht>, niet te missen...) of het tekstvak Snel reageren. Waar komt die onbedwingbare neiging tot quoten toch vandaan??
Je wilt dus in beide bestanden de verschillen gemarkeerd zien?

Zet beide bestanden in een nieuw bestand en dan kun je heel eenvoudig vergelijken of de sku ook in het andere bestand zit.
Via VO geef je het een kleurtje en dan filter je op het kleurtje.

Bijlagen

Popipipo is me even voor, plaats mijn oplossing toch nog maar even. Heb zelfde aanpak gevolgd. Eerst de 2 csv's in 1 excel. Daarna vergelijken of artikelen op andere blad voorkomen (rood = niet), of dat de voorraad afwijkt (geel) van het andere blad.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan