Verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Wat is het verschil tussen Nero 6.6.0.16 OEM Edition en Nero 6.6.0.16 Ultra Edition? (Dus zegmaar gewoon het verschil tussen de OEM versie en de Ultra Edition).

Joren 007

Laatst bewerkt:
Normaliter verschilt een OEM van een commerciele versie in de support die de een en de ander biedt.
Bij een OEM ben je afhankelijk van de leverancier van de hardware (in dit geval de brander denk ik) waarbij de OEM versie werd geleverd, bij een andere (commerciele) versie kun je een beroep doen op ondersteuning van Nero zelf.

Ik heb hem bij mijn computer gekregen. Maar in functionaliteit verschilt hij dus niks van de Ultra Edition?

Vergelijk het maar met Windows: als jij een nieuwe pc koopt waarbij XP wordt geleverd is dat in 99% van de gevallen een OEM versie. Probeer maar eens voor de "grap" ondersteuning te krijgen bij Microsoft Amsterdam, dat gaat je niet lukken (tenzij je fors betaalt).

Koop je een pc zonder Windows en schaf je (later) een losse volledige versie Windows aan, dan heb je ook 100% (gratis) ondersteuning van Microsoft zelf.

In beide gevallen is de WindowsCD gelijk.

Laatst bewerkt:
Ok... geen verschil dus! (alleen in de ondersteuning, maar voor onersteuning kom ik wel hier naar toe!)

Laatst bewerkt:
Nou, in het geval van Nero hoeft dat niet perse. Nero werkt ook met plugins en het zou zo maar kunnen dat de OEM versie bepaalde plugins niet heeft, die wel in de "dure" versie zitten. Maar een troost: branden doen ze allebei.
ALS er al verschil is, dan bestaat dat bijvoorbeeld uit een converter om bepaalde filmextensies om te zetten naar DVD files. Zonder plugin zal dat niet gaan lukken.
Wat houdt je tegen om even op de site van Nero te kijken wat je krijgt bij de Ultra edition cq. de standaard OEM versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan