Verschillen tussen HDMI kabels??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frietjem

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

Ik ben van plan om een HDMI kabel te kopen, om 1080p spellen te kunnen spelen op mijn PS3..

Alleen zijn er verschillende kabels: HDMI 1.3 , HDMI 1.4 en HDMI High Speed.

Ik weet dan 1.3 720p en 1080i ondersteunt.. Maar wat is het verschil tussen de 1.4 en de High Speed kabel?

kan iemand mij een duidelijk verschil tussen geven?:rolleyes:

alvast bedankt!;)

Vaak alleen de prijs, een normale 1.4 kabel gaat perfect werken. Argumenten als 'veel beter geluid/beeld' zijn vaak gebaseerd op onzin. Toen ik HDMI kabels ging kopen beweerde de verkoper dat de duurdere kabels minder ruis geven. Aangezien het een digitaal signaal is, is dat dus onzin.

beweerde de verkoper dat de duurdere kabels minder ruis geven. Aangezien het een digitaal signaal is, is dat dus onzin.

Niet helemaal.. het gaat dan ook om de "behuizing" van de kabel. Goedkope kabels zijn daarbij ook van goedkoper ijzer gemaakt, mocht je HDMI bjivoorbeeld met je analoge kabel "meelopen" dan is er kans (wel heeel klein) dat er in het magnetische veld een signaal van analoog naar HDMI gaat, dit heb je bijvoorbeeld ook met geluidsapperatuur en een lamp met dimmer, dat hoor je ook als je de lamp dimt of feller maakt :)
Maar voor de rest maakt het volgens miij ook weinig verschil!

@BlueroothUSB
@Tiborv

Ik kan namelijk een Highspeed kabel voor €4,- krijgen bij azerty,, is dat een aanrader?

bij azerty zeggen ze niks over 1.4 of 1.3 ,, alleen of het een High Speed is

Hoi !!

Gewoon de goedkoopste nemen. Dat een duurdere beter is is gewoon een dik verkooppraatje.

Greetz,

Jobbes

Ik heb nog nooit ijzeren kabels gezien, alleen koperen. Een digitaal signaal kan gewoonweg niet ruisen, het signaal is een 1 of een 0, niets iets daartussen in.

Lees ook http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi-kabel-prijs-20081129/

Meer info over de standaarden vind je hier: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi-versie-14-20090528/

Inderdaad, lekker goedkoop gaan. Alleen de robuustheid van de stekkers wil bij hele goedkope kabels nog wel eens te laag zijn, maar als je ze zelden los haalt is zelfs dat niet zo'n probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, mochten ze kapot gaan, koop je nog maar een keer een nieuwe van 4 euro xD
ik heb die van mij voor 10 uero bij de blokker gekocht, hij werkte prima, maar nu is hij kwijt xD
Maar dat je strong hebt komt heel weinig voor, dan moet je echt gewoon slecht materiaal hebben, maar dat mag ook niet meer van Centraal europa dus no problem xD

Ik weet nu genoeg!! :D
Ik ga gewoon voor de goedkoopste!!:p

bedankt allemaal!!:thumb:

Gewoon naar de Action, 3 euro 50. Topkwaliteit beeld.

Misschien te laat, maar er zit verschil

Met een afstand van 1,5 meter gewoon de goedkoopste bij >1,5meter ehu dan goed kijken naar kwaliteit (niet naar prijs). Wie Gizmodo niet kent, bijdeze. Gizmodo is een gadget-site die elektronica testen, hier de vier delen over de HDMI
  1. The ****h About Monster Cable
  2. The ****h About Monster Cable, Part 2
  3. HDMI Cable Battlemodo Resumes
  4. The ****h About Monster Cable – Grand Finale (Part III)

Kort gezegd, prijs heeft geen invloed op de kwaliteit (1 kabel van $4.79 "passed" waar een kabel van $20 "Fail" terwijl de goedkope kabel een oudere generatie is, zie Part 2) Maar je zou wel weer kunnen zeggen, hoe langer hoe beter de kwaliteit moet en dus hoe duurder (per meter).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan