• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillen uitfilteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik heb twee bijna identieke Excel bestanden en nu wil ik de verschillen tussen die twee ontdekken. Is daar een mogelijkheid voor. Een bepaalde filter of iets dergelijks??

Bij voorbaat dank.

Gaat het alleen om de verschillen in waarden (dus uitkomsten) of ook van evt. formules met dezelfde uitkomst??

Wat ik bedoel is dat je de waarden van de twee spreadsheets naast elkaar zou kunnen zetten in een hele nieuwe spreadsheet met copy -> bewerken -> plakken speciaal -> waarden. Dus de waarden van de ene sheet staan links op de nieuwe spreadsheet en de waarden van de andere rechts. Dan voeg je formules in om waardes te vergelijken.

Stel dat je een sheet hebt die gevuld is van A1 tot B10. Je kopieert dan de waarden van de andere sheet in de cellen D1 tot E10. En vervolgens voer je in kolom F de formule in =als(A1=D1;0;1). Deze formule kopieer je door en overal waar dan een verschil zit krijg je een 1 te zien, en da's makkelijk zoeken.

Dit is het simpelste wat ik kan bedenken......

Een zoektocht bij google op de termen excel en compare levert wat programmas op die dit kunnen.

Ik zie er zo snel geen gratis tools bij zitten maar wel demo en shareware...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan