• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillen vlookup in excel en VB

• Onderwerp starter Onderwerp starter yuio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yuio

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
Ik heb een vlookup functie in VB gezet, echter ik krijg #value! meldingen in VB en in excel niet, terwijl de bewerkingen hetzelfde lijken te zijn.

Wie kan mij hierbij helpen??

Ewout

Bijlagen

Hallo Ewout,

In VB moet je werken met dit:

Application.Worksheetfunction. enz.

Maar heb er er al eens aan gedacht om de formule een naam te geven?
Dat kan ook... en werkt zonder VBA.

Luc

Beste Luc,

bedankt voor je reactie.

De mogelijkheid die je aangeeft, kan je daarbij, net als bij VB, ook de inputwaardes definieren, die als input gelden voor de formule die ik wil gebruiken?

Ik ben tevens op VB uitgekomen omdat ik meerdere worksheets heb waar ik waardes op moet halen, waardoor de lengte van mijn formule te groot wordt. vandaar VB.

Maar kan je mij misschien een voorbeeld geven als het inderdaad mogelijk is om net als VB een formule een naam te geven met daarbij input waardes??

Groet,

Ewout

Hoi Ewout,

Ik heb uw bestand nog even bekeken. En eerlijk gezegd begrijp ik totaal niet wat je wil bereiken.

Zo merk ik daar een onderdeel van uw formule: VERT.ZOEKEN

Als zoekwaarde zet je daar een waarde uit de eerste kolom.
Vervolgens zet je als tabelmatrix gewoon het hele werkblad er in ???? Dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Hieruit volgt natuurlijk dat de zoekwaarde die gevonden word natuurlijk één en dezelfde cel is.
Vervolgens wijs je naar de kolomindex. Dit blijkt dezelfde kolom te zijn als waar je formule in staat...

En verder... Heb er eigenlijk niet meer op gezocht. Ik begrijp totaal niet wat je hiermee wil bereiken.

Nog even die tip:
Vermoedelijk heb je géén lange formule nodig,
vermoedelijk heb je evenmin VBA nodig,
en tot slot kan je het vermoedelijk ook zonder namen.

Luc

Beste Luc,

Mijn probleem blijft natuurlijk staan, waarom geeft VB een fout die ik normaal in het formuleblad niet tegen kom.

Waarom ik het blad opgebouwd heb zoals die is zit natuurlijk een lange periode van ervaring achter waarbij bepaalde keuzes zijn gemaakt.

Opzet:

Ik heb een aantal projecten waarvan ik het totaal per persoon per week wil bepalen.

Per project kunnen dezelfde personen zitten, daarvoor mijn optelling dat een persoon niet tig keer ingezet wordt en volledig benut wordt

Indien op een bepaald blad regels weg gehaald worden, zie je dat als je een naam aan een bereik hebt gegeven, het bereik is veranderd (door die weggehaalde regels), dus pak je het hele blad (er is over nagedacht hoor).

Indien er een project bij komt, hoef ik alleen het sheetnummer te veranderen ipv de namen.

Als ik een peroon er bij zet, hoef ik die alleen op de bladen er bij te zetten waar die persoon nodig is en op het totaal blad.

Indien ik een jaartal verander, hoef ik minimal te wijzigen

Etc. etc.

Nu nog het antwoord op mijn vraag……

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan