• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillen zoeken en weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Weet iemand hoe ik in bijgevoegd excel bestand in de rijen E en F automatisch de verschillen per volgend niveau kan weergeven?

Dus dan zal er het volgende weergeven moeten worden:
E2: 70
E3: 80
F2: 15

Alvast hartelijk bedankt!

Bijlagen

Een relatief simpele manier:

In E2:

=ALS(OF(B2="";AANTAL.ALS(A$2:A$10;B2)>0);"";B2)

Kopieer die cel naar de overige cellen.

Wil je lege cellen eruit, kopieer dan bvb. het bereik en sorteer het. Of gebruik (veel ingewikkeldere en minder performante) formules die de lege cellen er automatisch uit kunnen laten.

Wigi

Bedankt voor je antwoord. Ik was er al bang voor dat het automatisch verwijderen van lege cellen erg moeilijk is. Erg jammer, want het was zeer fijn geweest als de verschillen automatisch vanaf E2 onder elkaar kwamen te staan. Misschien dan maar voor het alternatief gaan en een macro invoeren.

Bedankt voor je antwoord. Ik was er al bang voor dat het automatisch verwijderen van lege cellen erg moeilijk is. Erg jammer, want het was zeer fijn geweest als de verschillen automatisch vanaf E2 onder elkaar kwamen te staan. Misschien dan maar voor het alternatief gaan en een macro invoeren.

Een macro zal efficiënter zijn (als je die goed schrijft natuurlijk), formules hebben het voordeel dat ze automatisch het resultaat tonen. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan