Verschillend apèrage adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Hoi allemaal,

Bij mijn laptop zit een 220-adapter van 19 volt en 6,32 ampère. Nu heb ik een auto-adapter (voor de sigarettenaansteker in de auto) gekregen van 19/20 volt en een ampèrage van 5,26 ampère (max). Kan dit problemen geven of is een lager ampèrage juist geen probleem?

Ik hoorde van een collega dat ik ook rekening moet houden met de stroomvoorziening van de USB-poorten. Hij had daar zelf wel eens een melding van gekregen bij het gebruik van een auto-adapter. Weet iemand hier meer van?

Hallo

Het vermogen om de betrokken p.c. te laten werken , wordt hoofdzakelijk geleverd door de ingebouwde batterijpack.

De adaptor dient normaliter enkel om de ingebouwde batt. op te laden .

Ik zou persoonlijk eerder eens de polariteit bekijken v/d betrokken stekkers , en uiteraard ook eens de klemspanning kontroleren d.m.v. een voltmeter.

Het geringe verschil van "grosso modo " 1 A , zou normaal gezien niets mogen uitmaken ......

Peter

Ik ben niet zo heel technisch, maar bedoel je dat ik moet kijken of ze allebei gelijkstroom of wisselstroom zijn? Bij de 220-adapter staat zo'n gelijkstroom-tekentje achter de aanduiding "19 volt". Bij de auto-adapter zie ik dat tekentje niet.

Hoe moet ik trouwens de klemspanning controleren..??

Met de polariteit bedoelt peter + en -
Deze moeten gelijk zijn, meet op de stekker van de 220volt adapter aan de secundaire kant waar de 19 volt uitkomt, en meet op de adapter stekker van de auto.
De plus en min moeten aan het zelfde contact gemeten worden, als deze is omgedraaid bij de adaptor in de auto dan heb je een probleem.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan