• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende bladen (in 1 werkmap) met 1 druk op de knop uitprinten..??..

Status
Niet open voor verdere reacties.

HouRiYa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo....

Ik heb een excelbestand gemaakt met meer dan 80 bladen.. Ik vraag me af of het mogelijk is om met 1 druk op de knop verschillende bladen uitgeprint kunnen worden??.. Bijvoorbeeld blad 1, blad 10, blad 17 en blad 70... Dit zou mogelijk moeten zijn met macro's, maar aangezien ik daar geen verstand van heb kom ik niet ver :(

Kan iemand me helpen??.. :o

Groeten,

HouRiYa......

Selecteer het 1e blad dat je geprint wilt hebben, druk de CTRL toets in en selecteer een volgend blad.

Kies voor afdrukken en alleen de geslecteerde bladen worden geprint.

Hoi Hoi,

Bedankt voor de reactie! Maar dat is niet wat ik bedoel.. ik wil graag weten hoe ik door 1 druk op een knop verschillende bladen kan uitprinten.. dus ik heb een printer icoontje in het bestand staan en daar moeten verschillende bladen aangekoppeld worden.. zodra ik op het printer icoontje klik wil ik al die gekoppelde bladen uitgeprint krijGen..

Ik hoop dat t nu wel duidelijk is.. :o

HouRiYa...

't principe blijft gelijk, Extra -> nieuwe macro opnemen en dan de handelingen verrichten zoals in mijn vorige bericht. Ik ben alleen bang dat het dan een "vaste" hoeveelheid bladen wordt. Als je in die macro kiest voor blad 1,2,13 en 17, dan zullen DIE bladen bij het starten van de macro worden geprint. Wanneer je andere groepen bladen aan andere macro's koppelt, word je iets flexibeler.
Mogelijk dat er een macro te maken is die je de vrije keuze laat welke bladen geprint gaan worden, maar daar kan ik je niet mee helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan