Hey,
Sinds enige tijd heb ik last van verschillende BSOD's. Het begon met de BUGCODE_USB_DRIVER. Deze kwamen dan alleen wanneer ik de pc aanzette. Vervelend maar de pc was wel gewoon te gebruiken. Daarna kwamen de BSOD steeds vaker zonder een duidelijke aanleiding. De eene keer had ik een dag lang nergens last de andere dag viel de pc steeds uit of ging hij zelfs niet meer aan.
Om de een of andere reden is die BSOD vervangen door een andere. Deze had te maken met ntoskrnl.exe. Dit heb ik vandaag verholpen door Windows 7 (professional) opnieuw te installeren. Maar de pc is vandaag weer een aantal keer uitgevallen en ik begin nu een beetje hopeloos te worden.
Het gaat om een Acer X5400. Indien nodig post ik de specs. Verder heb ik op een SSD (Vertex 2) mijn OS staan. Verder heb een netwerkadapter (PCE-N13) toegevoegd. Op aanraden van een vriend heb ik MBAM al laten lopen, daar is niets uitgekomen. Ook heb ik de gezondheid van mijn harde schijven al gecontroleerd, ook daar is niets mis mee behalve dat hij aangeeft dat mijn SSD maar 1 graad is.
Alle drivers zijn up to date. Inclusief die van het moederbord.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Niekie92
Sinds enige tijd heb ik last van verschillende BSOD's. Het begon met de BUGCODE_USB_DRIVER. Deze kwamen dan alleen wanneer ik de pc aanzette. Vervelend maar de pc was wel gewoon te gebruiken. Daarna kwamen de BSOD steeds vaker zonder een duidelijke aanleiding. De eene keer had ik een dag lang nergens last de andere dag viel de pc steeds uit of ging hij zelfs niet meer aan.
Om de een of andere reden is die BSOD vervangen door een andere. Deze had te maken met ntoskrnl.exe. Dit heb ik vandaag verholpen door Windows 7 (professional) opnieuw te installeren. Maar de pc is vandaag weer een aantal keer uitgevallen en ik begin nu een beetje hopeloos te worden.
Het gaat om een Acer X5400. Indien nodig post ik de specs. Verder heb ik op een SSD (Vertex 2) mijn OS staan. Verder heb een netwerkadapter (PCE-N13) toegevoegd. Op aanraden van een vriend heb ik MBAM al laten lopen, daar is niets uitgekomen. Ook heb ik de gezondheid van mijn harde schijven al gecontroleerd, ook daar is niets mis mee behalve dat hij aangeeft dat mijn SSD maar 1 graad is.
Alle drivers zijn up to date. Inclusief die van het moederbord.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Niekie92
Code:
Hieronder nog het logje van WhoChrased:
[I]Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump
Crash dumps are enabled on your computer.
On Thu 28-7-2011 13:33:58 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\072811-17721-01.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003F180FB)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000134A92, 0xFFFFF88003AAE720, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: Unknown .
Google query: Unknown SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
On Thu 28-7-2011 13:33:58 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003F180FB)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000134A92, 0xFFFFF88003AAE720, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: Unknown .
Google query: Unknown SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
On Thu 28-7-2011 9:30:48 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\072811-17362-01.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003B296E4)
Bugcheck code: 0xFE (0x5, 0xFFFFFA80085B91A0, 0x10DE077C, 0xFFFFFA80092AFC50)
Error: BUGCODE_USB_DRIVER
Bug check description: This indicates that an error has occurred in a Universal Serial Bus (USB) driver.
Google query: Unknown BUGCODE_USB_DRIVER[/I]
Laatst bewerkt door een moderator: