Verschillende BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekie92

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Hey,

Sinds enige tijd heb ik last van verschillende BSOD's. Het begon met de BUGCODE_USB_DRIVER. Deze kwamen dan alleen wanneer ik de pc aanzette. Vervelend maar de pc was wel gewoon te gebruiken. Daarna kwamen de BSOD steeds vaker zonder een duidelijke aanleiding. De eene keer had ik een dag lang nergens last de andere dag viel de pc steeds uit of ging hij zelfs niet meer aan.

Om de een of andere reden is die BSOD vervangen door een andere. Deze had te maken met ntoskrnl.exe. Dit heb ik vandaag verholpen door Windows 7 (professional) opnieuw te installeren. Maar de pc is vandaag weer een aantal keer uitgevallen en ik begin nu een beetje hopeloos te worden.

Het gaat om een Acer X5400. Indien nodig post ik de specs. Verder heb ik op een SSD (Vertex 2) mijn OS staan. Verder heb een netwerkadapter (PCE-N13) toegevoegd. Op aanraden van een vriend heb ik MBAM al laten lopen, daar is niets uitgekomen. Ook heb ik de gezondheid van mijn harde schijven al gecontroleerd, ook daar is niets mis mee behalve dat hij aangeeft dat mijn SSD maar 1 graad is.
Alle drivers zijn up to date. Inclusief die van het moederbord.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Niekie92

Code:
Hieronder nog het logje van WhoChrased:

[I]Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 28-7-2011 13:33:58 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\072811-17721-01.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003F180FB) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000134A92, 0xFFFFF88003AAE720, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: Unknown . 
Google query: Unknown SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

On Thu 28-7-2011 13:33:58 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003F180FB) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000134A92, 0xFFFFF88003AAE720, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: Unknown . 
Google query: Unknown SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

On Thu 28-7-2011 9:30:48 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\072811-17362-01.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFF88003B296E4) 
Bugcheck code: 0xFE (0x5, 0xFFFFFA80085B91A0, 0x10DE077C, 0xFFFFFA80092AFC50)
Error: BUGCODE_USB_DRIVER
Bug check description: This indicates that an error has occurred in a Universal Serial Bus (USB) driver.
Google query: Unknown BUGCODE_USB_DRIVER[/I]

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je op je moederbord een stickertje hebt zitten dat begint met "mb." en eindigt op ".001" dan kan je ervan uit gaan dat je mobo de oorzaak is.
De .001 had geloof ik een issue bij Acer, als je hem opstuurd vervangen ze hem door een .002 ;)

Ik heb die memtest laten lopen, maar die liep vast door een unexpected error van CPU. Niet helemaal met die woorden maar het kwam daarop neer.
Verder heb ik op mijn moederbord gekeken. Daar staan de volgende nummers:
MBSE201001034007FC30B1 (staat helemaal onderaan het bord)
LAN ID 00262D438DO0 (staat daarboven)
DA061/078L-AM3 EuP
08166-2m
48.3C401.02M (deze 3 regels staan in een kader naar de CPU socket)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Hoi !

Als je memtest al vastloopt is de oorzaak dus niet 'n driver: immers: de memtest draai je voordat Windows is opgestart !

Ergo: hardware-fout, en ik ben bang dat je daarvoor professionele hulp nodig hebt.

Over mobo-fouten waarover @19hunter91 spreekt is mij althans niets bekend.

Je kunt in elk geval nog proberen de nieuwste chipset-drivers etc. voor je PC installeren via de @Acer-site, en in het bios te kiezen voor "Default Settings" o.i.d.

Helpt dat niet.....'n goede reparateur inschakelen.

Greetz,

Harry.

chipset en dergelijke zijn al up to date. ik heb de bios ook al naar de nieuwste versie gebracht

Ik heb gisteren nog een aantal dingen geprobeerd. Ik heb alles van het moederbord af gehaald en toen het batterijtje losgehaald, 30 seconde gewacht en weer terug gedaan. Verder heb ik alle contactpinnetjes schoongemaakt. Dit heeft allemaal niets geholpen. Zijn er nog dingen die ik zelf zou kunnen doen of moet ik hem echt wegbrengen?

MB.SE201.001
Dit is helaas wel het mainboard waar ik het over had...
Maar laten we even afwachten op mensen die misschien nog ideeën hebben ;)

Hoi !

Tja, heb je er es vaker een nieuw mobo in 'n laptop gezet ?

Zo nee:niet aan beginnen.

Bovendien: ik zou er nooit aan beginnen, voor hetzelfde geld sturen ze je 'n reflow-mobo, en dan heb je na 'n paar maand weer ellende.....

Neem je verlies en koop 'n nieuwe !

Greetz,

Harry.

Het gaat om een desktop en daar heb ik wel ervaring mee. Ik zat zelf ook te denken om gewoon een heel ander bord te kopen maar het probleem is dat ik dan ook een andere behuizing nodig heb. Dus ik denk er nog even over na.

de link die je zette is leeg... + het is een notebook site ;)

Get gaat inderdaad om een desktop hier harry.. een mini-tower
Hele andere behuizing is niet perse nodig, als je maar zoekt naar een micro-ATX formfactor

Daar heb ik ook aan gedacht maar dan past het waarschijnlijk niet met het i/o paneel.

En ik ben niet bijzonder handig met de slijptol dus dat lijkt me niet echt een goed idee.. Wordt nog even doorsparen voor een nieuwe behuizing dan maar denk ik. Het probleem is dat ik een vrij dure smaak heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan