Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een nieuwe computer gekocht.
Al vanaf de eerste windows installatie heb ik last van Blue Screen's of Death.
Nu, 20 windows installaties verder nog steeds.
Ik ben al vanaf BSOD #100 bezig met 'onderzoek' naar de oorzaak.
Zonder resultaat.
Sinds een maand heb ik op papier bij iedere BSOD opgeschreven wat de error is, welke programma's eraan stonden, en waar k op dat moment mee bezig was.
En nu heb ik een aantal errors gezien die terug blijven komen.
1e error die terugkomt:
Met het benaderen van mijn webcam. Heb ik niet altijd last van.
Als ik bijvoorbeeld Windows Movie Maker (aan het programma ligt het niet, is ook met andere programma's) aanzet, dan gaat die meteen kijken of er beeld is. Dan krijg ik een BSOD waar het volgende bestand aangegeven word:
USB_PORT.SYS
2e error die terugkomt:
Bij het downloaden met NewsLeecher (van usenet).
Is ook lang niet altijd, maar wel terugkomend.
Als er een bestand gedownload word, en dat bestand gaat van 99% naar 100%, alle 'losse delen' die je dan gedownload hebt worden dan samengevoegd tot 1 (rar) bestand. Daar gaat het ook wel eens mis.
De error die daarbij hoort:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bestand wat aangegeven word: ntfs.sys
3e error die terugkomt:
Als de computer aan het opstarten is, en je desktop is er al, je kan al programma's opstarten, maar je hoort je harde schijf nog hard bezig zijn, en je start een paar programma's tegelijk op, krijg k ook een error.
De error:
4e error die terugkomt:
Als ik mijn computer soms 's nachts aan laat, om te downloaden. Dan is die de hele nacht 'idle'.
Dan krijg ik heel vaak ook een BSOD.
Dus als de pc 'idle' is, ook vaak een BSOD.
Welke BSOD verschilt dan, dat kan IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL zijn, of PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA , dat verschilt nogal.
Situatie waaronder ik vaak een BSOD krijg:
Onder het spelen van een spel.
Maakt niet uit welk spel, soms al na 10 min, soms na 2 uur.
De error verschilt ook, maar het bestand is dan vaak 'nv4_disp.dll'.
Dat is volgens mij een driver bestand van de video kaart.
Lang verhaal...
Volgens mij is er heel veel mis met mn computer, omdat die vaak het bestand ntfs.sys aangeeft, en ook nv4.dsp. Dat heeft dus met de harde schijf en met de videokaart te maken. Het probleem moet volgens mij wel hardwarematig zijn, want opnieuw installeren heeft geen zin.
In mijn windows\minidump - map heb ik 197 minidump bestanden staan, allemaal sinds de laatste her-installatie. En 4 ervan zijn van vandaag....het is niet echt leuk als je computer 4x op een dag uitvalt, dus help me aub.
Ik heb mijn memory getest met memtest, maar daar kwam uit dat er helemaal niets mis mee was, mijn harde schijven heb ik alle 3 10x getest, geen een error volgens de programma's. (welke ik daarvoor heb gebruikt weet ik niet meer).
Mijn temperaturen zijn het niet, ik heb een aerogate2, dat is zo'n ding om je temps mee in de gaten te houden.
Nog snel even mijn systeem specs:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (256 MB)
CPU Type AMD Athlon XP-A, 2083 MHz (6.25 x 333) 2800+
Moederbordnaam Asus A7V8X (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Harde schijf Maxtor 6L160P0
Harde schijf Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station ATAPI DVD DUAL 16X4X12
Als dat nog niet genoeg is, hier een uitgebreide AIDA32 log (als je die helemaal doorleest weet je meer over mn pc dan ikzelf
):
Klikkie
Ik denk dat dit wel genoeg informatie is...nu nog kijken of iemand zo aardig is om het allemaal door te lezen :thumb:
Robbert
Al vanaf de eerste windows installatie heb ik last van Blue Screen's of Death.
Nu, 20 windows installaties verder nog steeds.

Ik ben al vanaf BSOD #100 bezig met 'onderzoek' naar de oorzaak.
Zonder resultaat.
Sinds een maand heb ik op papier bij iedere BSOD opgeschreven wat de error is, welke programma's eraan stonden, en waar k op dat moment mee bezig was.
En nu heb ik een aantal errors gezien die terug blijven komen.
1e error die terugkomt:
Met het benaderen van mijn webcam. Heb ik niet altijd last van.
Als ik bijvoorbeeld Windows Movie Maker (aan het programma ligt het niet, is ook met andere programma's) aanzet, dan gaat die meteen kijken of er beeld is. Dan krijg ik een BSOD waar het volgende bestand aangegeven word:
USB_PORT.SYS
2e error die terugkomt:
Bij het downloaden met NewsLeecher (van usenet).
Is ook lang niet altijd, maar wel terugkomend.
Als er een bestand gedownload word, en dat bestand gaat van 99% naar 100%, alle 'losse delen' die je dan gedownload hebt worden dan samengevoegd tot 1 (rar) bestand. Daar gaat het ook wel eens mis.
De error die daarbij hoort:
3e error die terugkomt:
Als de computer aan het opstarten is, en je desktop is er al, je kan al programma's opstarten, maar je hoort je harde schijf nog hard bezig zijn, en je start een paar programma's tegelijk op, krijg k ook een error.
De error:
4e error die terugkomt:
Als ik mijn computer soms 's nachts aan laat, om te downloaden. Dan is die de hele nacht 'idle'.
Dan krijg ik heel vaak ook een BSOD.
Dus als de pc 'idle' is, ook vaak een BSOD.
Welke BSOD verschilt dan, dat kan IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL zijn, of PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA , dat verschilt nogal.
Situatie waaronder ik vaak een BSOD krijg:
Onder het spelen van een spel.
Maakt niet uit welk spel, soms al na 10 min, soms na 2 uur.
De error verschilt ook, maar het bestand is dan vaak 'nv4_disp.dll'.
Dat is volgens mij een driver bestand van de video kaart.
Lang verhaal...

Volgens mij is er heel veel mis met mn computer, omdat die vaak het bestand ntfs.sys aangeeft, en ook nv4.dsp. Dat heeft dus met de harde schijf en met de videokaart te maken. Het probleem moet volgens mij wel hardwarematig zijn, want opnieuw installeren heeft geen zin.
In mijn windows\minidump - map heb ik 197 minidump bestanden staan, allemaal sinds de laatste her-installatie. En 4 ervan zijn van vandaag....het is niet echt leuk als je computer 4x op een dag uitvalt, dus help me aub.
Ik heb mijn memory getest met memtest, maar daar kwam uit dat er helemaal niets mis mee was, mijn harde schijven heb ik alle 3 10x getest, geen een error volgens de programma's. (welke ik daarvoor heb gebruikt weet ik niet meer).
Mijn temperaturen zijn het niet, ik heb een aerogate2, dat is zo'n ding om je temps mee in de gaten te houden.

Nog snel even mijn systeem specs:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (256 MB)
CPU Type AMD Athlon XP-A, 2083 MHz (6.25 x 333) 2800+
Moederbordnaam Asus A7V8X (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Harde schijf Maxtor 6L160P0
Harde schijf Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station ATAPI DVD DUAL 16X4X12
Als dat nog niet genoeg is, hier een uitgebreide AIDA32 log (als je die helemaal doorleest weet je meer over mn pc dan ikzelf

Klikkie

Ik denk dat dit wel genoeg informatie is...nu nog kijken of iemand zo aardig is om het allemaal door te lezen :thumb:

Robbert
Laatst bewerkt: