• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende cellen automatisch naar volgende pagina met printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirk hogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Ik zit met een probleem. ik heb een sheet gemaakt in excel en soms past het net niet op de pagina. nu zijn er gegevens die bij elkaar horen en toch bij elkaar moeten blijven.

is het mogelijk om gegevens die bij elkaar horen als het past op de huidige pagina uit te printen en als dit niet past samen naar de volgende pagina te laten verspringen?

Je kunt het altijd passend maken via Bestand, Paginainstelling, Pagina, Aanpassen aan en dan 1 pagina invullen. Excel verkleint dan automatisch zoveel als nodig is.

dat weet ik.
maar dat bedoel ik niet.

ik wil dezelfde opmaak en lettergrootte behouden, maar wil als het niet meer op één pagina past, dat automatisch verschillende cellen, naar de volgende pagina verspringen met printen.

ik zou dan even het afdrukvoorbeeld bekijken, dan zie je waar de paginaeindes komen. je kan dan een paginaeinde invoegen waar het moet.

steven

ja, dat begrijp ik

maar ik wil eigenlijk dat ik er helemaal geen omkijken naar heb en het automatisch gebeurd. dus als het wel past dat het op de pagina geprint wordt en als het niet past dat het naar de volgende pagina gaat

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar oomdat jouw vraag leek op mijn "probleem" ben ik gaan zoeken op dit forum. Via via kwam ik het volgende tegen:

bestand - pagina instelling
en dan zie ik mogelijkheden met: 1. rijen bovenaan op elke pagina
2. kolommen links op elke pagina

met wat uitproberen heb ik voor elkaar wat ik wou.
Misschien helpt het jou ook op weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan