Verschillende filters op tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoon

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Graag zou ik een formulier maken met een selectie per maand als ik een klantnaam zoek.

Het zoeken op een klantnaam lukt wel geen probleem.

Op naam maand e.d. ook allemaal.

Alleen hoe krijg ik in @#$%naam de gegevens per maand gesorteerd op tabbladen. aangezien niet alle klanten er vanaf de eerste maand zijn zou het aantal tabbladen automatisch gehaald moeten worden de maand erboven gezet worden en dan de gegevens van die maand weergeven.

Iemand een idee.

Ik krijg met behulp van jullie steeds meer ervaring in access waarvoor mijn dank
:love: you guys

Het zou schelen als je wat duidelijker zou zijn met wat je wilt... Ik krijg de indruk, dat je de gegevens gesplitst wilt zien op tabbladen, met op elk tabblad een maandoverzicht? En dat je dan automatisch de naam van de maand boven het tabblad zet???
Als ik dat goed zie, dan vrees ik voor je dat je iets anders moet gaan bedenken, want dat zie ik zou gauw niet zonder meer realiseerbaar. Een tabblad kun je uiteraard probleemloos maken op een formulier, maar een tabblad heeft geen enkele relatie met een tabel of query.
Je kunt op een tabblad een subformulier zetten, en voor dat subformulier kun je dan uiteraard wel een gegevensbron maken met een maandselectie. Maar dat blijft dus wel een handmatige actie. Dat houdt dus in, dat je 12 tabbladen moet maken voor de verschillende maanden, waar je dan 12 subformulieren op zet.

Wat je dan verder waarschijnlijk ook wilt, is dat je de tabbladen zonder gegevens niet ziet, en dat kun je dan wel doen a.d.v. van een functie die checkt of de recordset voor de betreffende maand records bevat, of leeg is. In het laatste geval moet je dan het tabblad verbergen.
Zoiets dus...

Je hebt het idee goed opgevat sorry voor mijn vage uitleg bij deze.

Dan nu de vraag: is mijn idee een werkbare oplossing?

Dat denk ik wel

Alleen moet ik ff uitzoeken hoe ik een sub form op een tabblad plak is de eerste keer met tabbladen

En ik ben nog druk bezig om per user een factuur te kunnen mailen dus als je daar ook nog een idee over hebt.

Dat laatste heb ik ongeveer een week geleden (kan ook iets langer zijn) ook voorbij zien komen... Zoek maar even op Rapport mailen of zo; weet zo gauw uit mijn hoofd niet meer welke vraag dat was. Daar heb ik ook een db-tje voor gemaakt.

Ja klopt heb het ook voorbij zien komen alleen was het allemaal complete rapporten mailen niet per user 1 pagina mailen

Hoe maak je een db makkelijk leeg dan kan ik wel even een voorbeeld van mijn db posten

UIteraard eerst een kopie maken van de db. Het beste kun je daarna van de tabellen die betrokken zijn bij de vraag kopiëen maken (van de structuur), en daarna wat dummy gegevens intypen. Vervolgens de originele tabellen verwijderen. De kopie tabellen vervolgens hernoemen naar de oorspronkelijke tabelnamen.
Andere methode, als je een kopie-db hebt: Een Verwijderquery maken, en alle tabellen leegmaken. Kan met dezelfde query, als je steeds een tabel toevoegt en de eerste verwijdert.
Controleer of de formulieren het nog doen, en de rapporten...
Als je de tabellen hebt, dan <Comprimeren en Herstellen> in <Extra>, <Database hulpprogramma's>.
Als hij dan nog te groot is, Zippen in delen. Zie afbeelding.

Bijlagen

• Winrar Settings.jpg
    Winrar Settings.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 45
maanden als filter op tabblad

Het is mogelijk om op de tabbladen het gefilterde te krijgen, met een subformulier is het mooier omdat je dan meerdere gegevens tegelijk ziet,

hiervoor is 1 subformulier voldoende.

Groet, COr.

Bijlagen

Duurt even voor ik de boel online kan zetten wilde een replica maken (dacht dat ik dan wel de gegevens kon verwijderen)

Is het mogelijk om de replica functie er af te halen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan