Hallo,
Ik zit al een tijdje te ploeteren op een idee van mij:
Het volgende, ik zelf werk op een stand-alone pc met alle verbindingen die ik nodig heb.
Internet-mail-draaloze printer, externe hardeschijven etc
Verder zijn er in huis 2 laptops door andere in gebruik:
zij hebben bepaalde rechten op externe harde schijven, kunnen printen en op internet.
Maar nu het volgende:
ik ontvang alle e-mails van ons domeinnaam (en enkele andere bijv gmailaccounts)
Een deel ervan wil ik doorsturen naar de laptops. zowel handmatig als automatisch.
Ons domeinnaam heeft een zgn. catch-all mailserver, dwz alle mail naar ons domeinnaam wordt doorgestuurd (via POP3)
Ik werk met Windows7 en outlook 2007.
Op de ene laptop staat outlook 2003 en op de andere outlook 2007.
Heb dus alleen verder een router (internet) draadloos om te comminiceren
Uiteindelijk wil ik dus dat e-mail gericht aan persoon1@domeinnaam vanuit outlook automatisch naar de outlook van de laptop persoon 1 gaat.
De laptops kunnen niet extern de mail uitlezen (staat zo ingesteld en wil ik om veiligheids redenen zo houden).
Dus niet een hele mailserver installeren (begrijp niet al de gebruikte termen)
en wel zicht houden op wat er binnen komt.
Ik heb gekeken naar Xampp e.d. maar begrijp er niet veel van.
Ik zit al een tijdje te ploeteren op een idee van mij:
Het volgende, ik zelf werk op een stand-alone pc met alle verbindingen die ik nodig heb.
Internet-mail-draaloze printer, externe hardeschijven etc
Verder zijn er in huis 2 laptops door andere in gebruik:
zij hebben bepaalde rechten op externe harde schijven, kunnen printen en op internet.
Maar nu het volgende:
ik ontvang alle e-mails van ons domeinnaam (en enkele andere bijv gmailaccounts)
Een deel ervan wil ik doorsturen naar de laptops. zowel handmatig als automatisch.
Ons domeinnaam heeft een zgn. catch-all mailserver, dwz alle mail naar ons domeinnaam wordt doorgestuurd (via POP3)
Ik werk met Windows7 en outlook 2007.
Op de ene laptop staat outlook 2003 en op de andere outlook 2007.
Heb dus alleen verder een router (internet) draadloos om te comminiceren
Uiteindelijk wil ik dus dat e-mail gericht aan persoon1@domeinnaam vanuit outlook automatisch naar de outlook van de laptop persoon 1 gaat.
De laptops kunnen niet extern de mail uitlezen (staat zo ingesteld en wil ik om veiligheids redenen zo houden).
Dus niet een hele mailserver installeren (begrijp niet al de gebruikte termen)
en wel zicht houden op wat er binnen komt.
Ik heb gekeken naar Xampp e.d. maar begrijp er niet veel van.