verschillende gebruikers hun email intern doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterhar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo,

Ik zit al een tijdje te ploeteren op een idee van mij:
Het volgende, ik zelf werk op een stand-alone pc met alle verbindingen die ik nodig heb.
Internet-mail-draaloze printer, externe hardeschijven etc
Verder zijn er in huis 2 laptops door andere in gebruik:
zij hebben bepaalde rechten op externe harde schijven, kunnen printen en op internet.
Maar nu het volgende:
ik ontvang alle e-mails van ons domeinnaam (en enkele andere bijv gmailaccounts)
Een deel ervan wil ik doorsturen naar de laptops. zowel handmatig als automatisch.
Ons domeinnaam heeft een zgn. catch-all mailserver, dwz alle mail naar ons domeinnaam wordt doorgestuurd (via POP3)

Ik werk met Windows7 en outlook 2007.
Op de ene laptop staat outlook 2003 en op de andere outlook 2007.
Heb dus alleen verder een router (internet) draadloos om te comminiceren

Uiteindelijk wil ik dus dat e-mail gericht aan persoon1@domeinnaam vanuit outlook automatisch naar de outlook van de laptop persoon 1 gaat.
De laptops kunnen niet extern de mail uitlezen (staat zo ingesteld en wil ik om veiligheids redenen zo houden).

Dus niet een hele mailserver installeren (begrijp niet al de gebruikte termen)
en wel zicht houden op wat er binnen komt.
Ik heb gekeken naar Xampp e.d. maar begrijp er niet veel van.

Hoi,

In de regel kan je bij je hoster extra mailboxen aanmaken en op elke computer de betreffende mailbox/account onder Outlook instellen.
Het kan natuurlijk zijn dat je meerdere aliassen voor één mailbox hebt ingesteld, en dan heb je inderdaad een probleem ...

Doorsturen kan niet. En zonder interne mailserver (Exchange of andere) kunnen de gebruikers met Outlook niet bij hun mail komen als je het het hen onmogelijk maakt om hun mail bij de externe mailserver op te halen.

Sluit aan bij wat vanveelen zegt. Vanveelen zegt voor ieder een eigen e-mail account aan te maken op de externe mailserver, zodat de gebruikers hun eigen mail daar kunnen ophalen. Natuurlijk gaat dit niet werken als je het de gebruikers niet toestaat extern hun mail op te halen...

Tijs.

duidelijk

zonder interne mailserver (Exchange of andere) kunnen de gebruikers met Outlook niet bij hun mail komen als je het het hen onmogelijk maakt om hun mail bij de externe mailserver op te halen.

Is er dan een gebruiksvriendelijke interne mailserver beschikbaar.
Ik ga nog even Xampp bestuderen, maar suggestie altijd welkom.

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan