verschillende gedetecteerde dingen die niet weg willen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

femm

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Berichten
63
Ik heb vandaag al 3 keer mijn computer gescand met een goed upgedate norton. Elke keer geeft hij een lijst met gedetecteerde bestanden (mogelijk). ik wil die verwijderen enzo.. maar dat doet hij maar bij een paar.. vervolgend kan ik de overige niet in quarantaine plaatsen of wat dan ook..ik wil er graag vanaf omdat ik met nogal wat pop-ups in mijn maag zit die ik maar niet weg krijg en ik vermoed dat dit er mede mee te maken heeft.. ook adaware en spybot erover gehaald..

Nu heb ik weinig verstand van dit soort zaken, dus ik hoop dat jullie ideeen hebben die ik kan uitvoeren.

het gaat om de volgende codes..

ABestandsnaam naam kwaardaardige code
alchem.exe adware.ClickAlchem
bargains.exe adware.Bargains
MxTarget.dll adware.Binet

en nog een paar van die namen die hier heel erg op lijken.. norton wil er dus niets mee doen en ik weet het niet.. heb de afgelopen 4 maanden niets meer geinstalleerd naast windows update, overige updates van outlook, virus, zonealarm.. voor een maand terug had ik dit nog niet..

help??

groeten femm
en alvast bedankt voor het proberen

ps op de site van symantec kan ik bij de removal tools en via zoeken ook niets vinden wat hier bij past..Ik zit echt met mijn handen in het haar...
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer spybot s&d.
Scan daarmee en het moet goed komen.
Zoniet kun je ook nog hijackthis log plaatsen en wel hier.
Succes.
 
beide al gedaan..ik wacht nog op een reactie op mijn logfile, maar spybot vind niets...
 
In dat geval zou ik even wachten op de uitslag van hijackthis log.
 
neemt niet weg dat er ook een virus op zit.. dus en een vrius en problemen met hijack this.. (dat terwijl ik haast nooit download..) vandaar dat ik het hier ook op plaatste... ik dacht dat dit aparte dingen waren virussen en dingen die gevonden worden met hijack this
 
ik heb gescand met dat programma en die vind weer anderen die hij ook niet kan verwijderen... :(
 
hoe weet je dat je een echt virus hebt?
en weet je de PRECIEZE naam van het virus niet?
 
er staat geen precieze naam aangegeven.. hij geeft alleen deze bestanden aan.. (zal vanavond wel weer scannen..en nog maals plaatsen wat er staat..) maar de bestanden wil hij niet verwijderen en als dat zo niet lukt durf ik het ook niet aan in veilige modus, ben als de dood dat de boel het straks niet meer doet ofzo..
 
femm als jij echt een virus hebt geeft norton gegarandeerd aan hoe dat virus heet.

hoe weet je dat je een virus hebt?

en update je ook ad-aware en spybot?

:8-0:
 
ik draai zeker spybot en adaware.. ik zal straks als ik wegga de scan aanzetten dan is hij wel klaar als ik terug kom en dan zal ik plaatsen wat hij zegt (als het me lukt hier een plaatje te plakken...)

hij geeft niet duidelijk aan dat het een echt virus is, maar dat ik besmette bestanden heb.. maar die bestanden wil hij dus niet verwijderen./ soort kwaadaardige codes noemt hij het
 
wonderbaarlijk genoeg vind hij het nu niet meer (vandaar dat ik vergeten was te reageren) ik hoop dus van harte dat het schoon is en dat hij het daarom niet vind...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan