• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende grootte kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo,

Ik hen een excelsheet gemaakt maar ik kom niet goed uit met de grootte van de cellen.

In de onderste tabel staat het goed.

De bovenste gegegevens staan niet goed. Je ziet niet alles omdat de kolommen te klein zijn.

Hoe kan ik de bovenste kolommen goed zichtbaar maken, terwijl de onderste tabel
gehandhaafd blijft qua grootte.

Zie bijgevoegd betand. oefen.xls

Bijlagen

Dat gaat zonder gekke fratsen te doen niet.
Onder gekke fratsen versta ik: hier en daar extra kolommen toevoegen en dan weer cellen samenvoegen, wat dan weer andere problemen geeft.
Je zult je layout moeten aanpassen.
BV uitslagen en tabel in verschillende tabbladen of naast elkaar ipv onder elkaar.

Grote aanpassen

Beste,

Wat je kan doen is het volgende:
Selecteer alles doormiddel van CTRL + A in te drukken.
Als je dan met je muis naar de bovenzijde van de kolomen gaat daar waar A B C enz staat.
Je gaat met je muis over de kolmen heen naar lonks of rechts tot dat je cursor veranderd in een streepje met pijltjes.Dan dubbelklik met je linker muis knop en de kolomen zullen aangepast worden aan de grote je kolommen

Groet HWV

Bijlagen

Beste HWV,

Dit is niet de bedoeling

Zo krijg ik de bovenste gegevens goed, maar de onderste tabel niet

@HWV
Hoe kan ik de bovenste kolommen goed zichtbaar maken, terwijl de onderste tabel
gehandhaafd blijft qua grootte.
Nu heb je de bovenkant iets aan gepast en klopt de onderkant en de boven kant wat afmetingen betreft niet
Bovenkant: kolom met horizontaal streepje tussen teams is veel te breed.
Onderkant: kolom met positie is weer veel te breed.

Misschien deze oplossing om de onderste tabel naast de bovenste te zetten.

Bijlagen

Maar ik wil ze onder elkaar hebben en niet naast elkaar.

Eddie

Hierbij een bestandje waarbij ik heb lopen fratsen
Ik geef je nu geen garantie dat je nu geen ander problemen tegen komt.

Bijlagen

kolommen invoegen , hier en daar wat selecteren en verslepen en een paar cellen samenvoegen en je krijgt dit
@Willem ik had mijn F5 niet gebruikt om te zien of er nog geen andere oplossing was , we zitten in de buurt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Popipipo,

Geweldig, hoe heb je dit gedaan.

Ik heb dit geknipt uit een andere excelsheet met macro's.

Maar dit bestand is te groot om mee te verzenden.

Kan ik je dit via mail toesturen ? (1 MB)

Eddie

Dit is niet mijn vraag ?

Ik dacht dat dit een forum is om te helpen.

Eddie

Je kan in het originele bestandje de opmaak wissen en deze van ons ( mij of Willen ) erin plakken . We willen je best helpen maar het is niet de bedoeling dat we kant en klare oplossingen gaan geven , je moet er zelf ook wat uit leren > iets aan overhouden om later te kunnen uitbreiden We helpen met plezier en destijds heb ik ook diverse vragen hier op het forum gesteld en telkens een oplossing gekregen , maar ik heb ook zelf moeten verder uitwerken .

Bijlagen

Beste trucker 10,

Ik wil wel wat leren , maar als ik het niet weet hoe ik het moet doen dan wordt het voor mij ook moeilijk.

Hiet zitten ook enkele formules in en macro's

Eddie

1 ste rechtermuisklik kolom C > invoegen en aanpassen aan de breedte
2de selecteer D16 tot L28 en sleep deze naar kolom C
3de verklein kolom D
4de selecteer F6 tot H11 en sleep naar kolom I
5de sleceteer E15 tot H15 rechtermuisklik > celeigenschappen > celen samenvoegen

En juist daarom dat het waarschijnlijk niet te doen zal zijn om deze aanpassingen zomaar te doen , omdat de macro's naar bepaalde cellen ( range ) zullen verwijzen .
En voor macro's sta ik nog in mijn kinderschoenen .
Wat je ook doet zorg dat je steeds een resevere kopie hebt van je bestandje

Bijlagen

Maar dit werkt niet bij mij
Eddie

Zeer nuttige commentaar voor helpers, dit helpt ons vooruit.

Nu, als het met de uitleg van Daniël hierboven niet lukt, zal je eerst op internet websites moeten afschuimen zoals http://www.gratiscursus.be en anderen die de basisbeginselen uitleggen. Samen met veel Googlen (bvb. Excel kolom invoegen of: Excel insert column). En de Excel helpfiles doornemen.

Over de vraag zelf: zoals reeds aangehaald, zonder veel gekke fratsen gaat dit niet lukken. Cellen samenvoegen is absoluut te vermijden in Excel! Krijg je het nu goed, maar verandert later de layout opnieuw, zit je gegarandeerd in de problemen (als dat nu al niet is). En met de macro's zit je nu ook al in de problemen. Een alternatief voor cellen samenvoegen is soms Celeigenschappen > Uitlijning > Centreren over de selectie, probeer dit eens uit.

Wil je beide tabellen onder elkaar zetten, houd dan rekening met de breedte en hoogte van een scherm. Ik werk op een laptop met naar verhouding een veel breder scherm dan op desktops, en zie niet alle ploegen in de onderste tabel bij een zoompercentage van 100%. En als je ze naast elkaar zet, zit je nog met de titels uit de onderste tabel die voor een hoge rij zorgen.

1 slotbemerking die ik toch zou willen maken. Crossposting is af te raden, het maakt jou niet echt populair bij helpers ;)

Succes ermee,

Wigi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan