Verschillende HDMI poorten .... wat is wat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

abalmelo

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik heb een Smart TV met een hdmi arc poort en een hdmi mhl poort en een hdmi dv poort

In de handleiding vind ik niets over wat de verschillen zijn en wat ik waar moet aansluiten

Ik wil oa een mediaplayer en een pc erop aansluiten, maar weet dus niet wie wat waar

Iemand die t wel weet

Alvast dank voor t reageren

Hallo,

HDMI ARC = Audio Return Channel (ARC) – De televisie kan straks audiosignalen terugsturen naar een ontvanger om dit geluid te laten afspelen. Dit is vooral erg handig wanneer er gebruikgemaakt wordt van een analoge tuner in de televisie. Normaal gesproken zou er dan een kabel terug moeten gelegd worden naar de ontvanger om de audio via de ontvanger te laten lopen naar de geluidsboxen. Ook nu kan alles weer door één enkele kabel.

HDMI MHL = is an industry standard for a mobile audio/video interface that allows consumers to connect mobile phones, tablets and other portable consumer electronics (CE) devices to high-definition televisions (HDTVs) and audio receivers. The MHL standard supports up to 1080p/60 high-definition (HD) video and 7.1 surround sound audio while simultaneously charging the connected device. MHL-enabled products include adapters, automotive accessories, AV receivers, Blu-ray Disc players, cables, DTVs, monitors, projectors, smartphones, tablets, TV accessories and more.

HDMI DV = is a compact audio/video interface for transferring uncompressed video data and compressed/uncompressed digital audio data from a HDMI-compliant device ("the source device") to a compatible computer monitor, video projector, digital television, or digital audio device.[1] HDMI is a digital replacement for existing analog video standards.

Voilá de laatst 2 kon ik niet in het Nederlands vinden.

Heb je vraag verplaatst van de hardware sectie naar de televisie sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan