Verschillende html editors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
hallo,

welke html editors zijn er eigenlijk allemaal...welke zijn goed, welke niet...en waarom?
ik ken alleen frontpage, maar dat is niet goed omdat hij erg veel codes gebruikt die onzin zijn...

Na enige omzwervingen ben ik op HTML-Kit van http://www.chami.com/html-kit/ blijven plakken, omdat deze een ongeziene veelzijdigheid kent, die vele html liefhebbers tevreden moet houden :)

- alle tags bij de hand
- leest html, php e.d.
- preview functie
- html code controle
- verschillende plugins beschikbaar

Frontpage is niet echt vergelijkbaar, omdat je daarmee visueel je site maakt, met HTML-Kit shrijf je de code en bekijk je of het wordt, zoals je het wilt.

Ben je niet thuis in de html code dan is Dreamweaver iets wat je moet overwegen.

Ik ben zelf een semi-professionele programmeur (zie bv www.ehbodenbosch.nl en www.inspiratiemagazine.nl) en ben een paar maanden geleden overgestapt op DreamWeaver en Fireworks van Macromedia. Beide kunnen als trialware worden gedownload via www.download.com.com

Deze twee zijn wat mij betreft het mekka van de webprogrammeur, die niet geschoold in alle finesses van meerdere programmeertalen.

AANRADERS!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan