• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende Instanties van Excel 2013 vermijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik moet examens verbeteren, Excel 2010 bestanden in allemaal verschillende folders. Zelf heb ik 2013.
Voor de meeste bestanden volstaat het voorbeeldvenster in de verkenner. Maar soms moet ik ze openen in Excel. Dan wordt Excel telkens opnieuw opgestart en de macro's van mijn persoonlijke macrowerkmap zijn dan niet beschikbaar.
Als er voordien al een bestand openstond in Excel gaat het openen van een ander excelbestand vanuit de Verkenner zo langzaam dat ik het openen onderbreek, krijg dan de melding dat het bestand beschadigd is. De tweede poging geeft geen probleem. Voor Word bestanden gebeurt dit niet.
Kan één en ander vermeden worden?
 
Vaak veroorzaakt juist die preview in verkenner problemen, dus ik heb dat meestal juist uitstaan.
Het kan geen kwaad je Office Setup een herstel te laten uitvoeren, problemen met bestanden openen willen dan nog wel eens verholpen worden.
 
Om vlug iets te bekijken gaat dat wel een pak sneller dan alles vanuit Excel te gaan openen. Maar vooral in Excel geeft het idd rare problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan