• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kolom-opmaak in 1 document.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Excel 2003 prof. ned.

In 1 document wil ik de opmaak (breedte en hoogte) van kolommen en rijen verschillende waarden geven.
Cel A1 t/m G17 hebben andere breedtes en hoogtes dan A18 t/m G54.
Maar als je 1 kolom de breedte veranderd gaat alles wat erboven of ernaast staat mee.

Hoe kan ik dit voorkomen? Is er iets met tabellen ofzo? Ik krijg di niet voor elkaar.

Een deel van het document heeft ook een titel blokkering.
Dit is precies van A1 t/m G17.
Als ik de rest van het document ga scrollen, blijft dat vak stilstaan.

Beste Paul,

De enige manier die ik bedenken kan is door cellen over diverse kolommen samen te voegen. Maar dat is best bewerkelijk omdat het over verschillende selecties gaat.
Je kunt op het rijnummer klikken met de rechter muisknop en dan kiezen voor rijhoogte en die instellen.

Titelblokkering doet wat het zegt: het blokkeert de titel van een kolom of rij. Als je dat uitzetten wilt, ga dan naar venster - Titelblokkering opheffen.

Als je de eerste rij en de eerst twee kolommen wilt vastzetten, ga dan op cel C2 staan en ga dan naar Venster - Titelblokkering.

Goede jaarwisseling!

Richard

Beste Richard,

Dank voor je reaktie.

De titelblokkering heb ik er bewust in gezet. Die mag blijven.
De rijhoogte instellen doe ik dmv slepen.
Maar de kolom breedte lukt niet zonder de bovenliggende rijen ongemoeid te laten.
Hoe werkt dat met samenvoegen?

In de screenshot (waar ik m'n logo heb verwijderd) zie je het adresblok. Deze heeft een vaste plaats ivm het venster in een enveloppe. Zo ook de rode lijn.

Hoe het zou moeten worden:
A18: "Aantal". A19: "Omschrijving". Dat moet een brede kolom worden.
Daarna: A20: "Stuksprijs" en A21: "Prijs".
Hoe ga ik dit fixen?
Wat is het verhaal met tabellen? Kan er iets met losse raampjes, die je samenvoegt tot 1 document?

Ik sta 100% achter de tekst in je handtekening !

Laatst bewerkt:
Paul-RT zei:
Hoe werkt dat met samenvoegen?

Selecteer 2 of meer cellen, kies vervolgens opmaak --> celeigenschappen. Dan op het tabblad uitlijning een vinkje zetten voor cellen samenvoegen. Dan nog even op OK klikken en voilá.
Er zit trouwens ook een knopje voor op je werkbalk. Dat werkt iets sneller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan