• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillende kolommen onder elkaar zetten via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokeralk

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
5
Goedemorgen,

Ik heb een bestand met meerder kolommen naast elkaar en die wil ik via een macro onder elkaar zetten zodat ik dit kan inlezen in mijn salarispakket.
Nu ben ik al een tijdje bezig maar ik kom er helaas niet uit. Wie kan mij helpen.
Als voorbeeld heb ik een stukje van de sheet bijgevoegd. Het probleem namelijk is dat het aantal kolommen kan verschillen als het aantal werknemers.
Ook zijn niet alle cellen in alle kolommen gevuld.

Met vriendelijke groet,

Jan
Bekijk bijlage Map2.xls
 
met een macro en een knop in tabblad "uitkomst"
 

Bijlagen

  • Map2(1).xls
    50,5 KB · Weergaven: 494
Hoi Cow18,

Nog een klein vraagje, is het ook mogelijk om de uitkomst in een andere sheet te plaatsen?

Mvg

Jan
 
in het laatste stuk van de macro kan je het werkblad en de cel linksboven wijzigen
Code:
  With Sheets("[COLOR="#FF0000"]uitkomst[/COLOR]").Range("[COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]A2[/COLOR]")                      'naar hier wegschrijven
    .Resize(1000, 4).ClearContents                         'oorspronkelijke gegevens wissen
    If dict.Count Then .Resize(dict.Count, UBound(arr, 2)).Value = Application.Index(dict.items, 0, 0)  'heb je nieuwe gegevens, schrijf ze dan weg
  End With
 
Beste Cow18,

Sorry heb mijn vraag niet goed geformuleerd, ik bedoel is het mogelijk om de uitkomst ook naar een ander excel bestand te verplaatsen.
 
ja, geen probleem.
Bestaat het bestand al, zoja wat is de naam en de directory, of moet het nieuw aangemaakt worden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan