• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende letters met getal in een rij laten optellen in verschillende cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vogelg30

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2016
Hallo,

Na veel proberen ben ik het zat en kom er niet meer uit.

Ik wil graag de verlof (V) de vno (Vn) de adv (A) en het overwerk (Ov) in uren, laten optellen in voor iedere lettercode een cel.
Dit allemaal in dezelfde rij.

Dus heb een formule nodig die de letter herkent + het getal wat erachter staat en deze voor bijv. de maand januari optelt.
Voorbeeld voor werknemer Vogel in Januari:
V (vakantie-uren) opgenomen is 2x V8 en 1x V4 =20 als resultaat
Vn (vrijnaoverwerk) opgenomen is 3x Vn8 en 2x Vn2 =28 als resultaat
A (adv-uren) opgenomen is 1x A6 2x A2 =10 als resultaat
Ov (overwerkuren) gemaakt is 2x8 =16 als resultaat

Voor iedere letter(s) een andere formule.

Misschien moet ik wat meer info toevoegen, ben maar een rookie..:-)

alvast bedankt.

Bekijk bijlage 285779Bekijk bijlage VB.xls

Laatst bewerkt:
Misschien moet ik wat meer info toevoegen, ben maar een rookie..:-)
Misschien een vb bestandje? Dan krijg je wat sneller een oplossing aangeboden.
Met plaatjes moet je in het photoshop forum zijn.

Er is iets fout gegaan, ik kan uw vbtje niet openen

Achteraan op VB.xls klikken, weet ook niet waarom dat zo moet..

@vogelg30, ik heb nu iets bijgeleerd, hoe heb jij dat uitgevist?

Haha, omgekeerde wereld. Zal het je vertellen nadat mijn vraag is opgelost ;-)

Beste Vogel,
Net gelezen:o, voor formules moet je niet bij mij zijn,als ik het woord formules hoor, loop ik gelijk de andere kant op.
Dus heb een formule nodig
Maar, ik probeer uw vraag te begrijpen en een oplossing te vinden.
Voorbeeld voor werknemer Vogel in Januari:....
Ik zie alleen O's geen V's of Vn..., plus je hebt ergens O voor 8u tot 16u en nog eens O voor Overwerk, ik ben eventjes het Noorden kwijt.

Ik vermoed dat een formule als SOM.ALS hier de oplossing zou kunnen zijn, maar niet als je zoals philiep schrijft meerdere categorieën met dezelfde letter benoemd.

Ik kan alleen je bestand niet openen omdat er een wachtwoord voor nodig is.

ik kan blijkbaar "alleen lezen" aanklikken

Laatst bewerkt:
@gast0660
Formules heb ik echt nodig... denk ik..

en de O staat voor Ochtenddienst.
Wanneer ik vrij pak heb ik 3 mogelijkheden V=vakantieuren A=adv-uren of Vn=VNO=vrij na overwerk uren, of als ik overwerk Ov=overwerk-uren.
Deze vul ik dus i.p.v. de dienst (O)=Ochtend) die ik heb in, met het aantal uur erachter, bijv i.p.v. de O=Ochtend, vul ik Vn8 in, wat betekend dat ik 8 VNO uren van mijn tegoed haal. Zo kan ik in dezelfde regel ook een andere dag 8uur overwerken 4uur ADVuren opnemen of aan mijn gewone vakantie-uren kom.

O voor 8u tot 16u is een indicatie van wanneer de Ochtenddienst begint en wanneer deze eindigt.

@SjonR

deze formule werkt niet, de formule moet beginnen zoiets met =LINKS(ALS(B3:AF3)"V"=RECHTS(WAARDE.......
maar verder kom ik er niet uit... en zal de formule zeker nog wat fouten hebben.

Wanneer je ervoor kiest om alleen te lezen en vervolgens nee klikt en nog een keer herhaald kan je de file zelf wel bewerken.

Alvast bedankt voor de info maar heb nog veel meer nodig :rolleyes:

GreetzZ

Gooi deze hele opzet weg en werk met een tabel waarin je alles vastlegt. Dit kost een andere denkmethodiek maar je hebt dan geen of nagenoeg geen formules nodig.:d

Het volgende is al voldoende: Datum;Naam;Uursoort;Uren. De rest is dan vrij eenvoudig te rapporteren.

De formules staan in de gele cellen.
Excel houdt niet van samengevoegde cellen, die zijn eruit gehaald.

Bijlagen

Zeer veel dank!

Ik ben er aan uit!
Zal de vraag als afgerond afmelden.

Met vriendelijke groet,
G Vogel

@gast0660
wanneer je 2 bijlagen naast elkaar zet, waarvan er 1 het niet doet zal dit een situatie opleveren die je hebt gehad.. :d:thumb:

GreetZzz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan