Verschillende muizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

croonengoal

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Even een minder moeilijk vraagje, maar k wil een nieuwe muis. Dus ik zoeken op internet.....zoveel soorten en dingen eraan dat k er nu niet zoveel meer van snap...
Hoe heet dan een muis zonder balletje want dat wil k dus echt niet meer. Met of zonder draad dat maakt niet zo heel veel uit. Zonder zal wel weer erg duur worden...
Graag dus reactie?

ja gewoon dat balletje....niet fijn reageren...nieuwe gekocht....weer niet goed.....toen een keer eentje met een of ander lampje onderin geleend van een vriend. Die was wel prima, hoe heet die dan? Optische muis?

Met "lampje" onderin is een optische muis, dus zonder balletje.

Geplaatst door croonengoal
ja gewoon dat balletje....niet fijn reageren...nieuwe gekocht....weer niet goed.....toen een keer eentje met een of ander lampje onderin geleend van een vriend. Die was wel prima, hoe heet die dan? Optische muis?

Dat is een optische muis ja.

Ik dacht dat je die niet fijn vond.

Tip: Logitech muizen. Wel wat prijzig maar oh zo fijn.. Liggen goed in de hand, energiezuinig (in geval van draadloos), nauwkeurig nja.. zo kan ik nog wel doorgaan.

Inmiddels heeft Logitech een lasermuis uitgebracht maar die zijn nog erg prijzig.

Een draadloze muis bestaat niet, wij noemen hem voortaan de HAMSTER.

Wil je echt een fijne muis aanschaffen dan zou ik voor de logitech mx510 gaan. Zitten fijne sneltoetsen op, is met draad (dus sneller/nauwkeuriger) en is op dit moment de nauwkeurigste muis te verkrijgen(waar tenminste mee te werken valt). Dit is een optische muis (met rood lichtje:p )!

Echter heb je iele handjes of mag die gewoon niet te zwaar zijn, ga dan voor een logitech mx310. Het kleinere broertje van de mx510...

Suc6...

Geplaatst door Tarabass
Wil je echt een fijne muis aanschaffen dan zou ik voor de logitech mx510 gaan. Zitten fijne sneltoetsen op, is met draad (dus sneller/nauwkeuriger) en is op dit moment de nauwkeurigste muis te verkrijgen(waar tenminste mee te werken valt). Dit is een optische muis (met rood lichtje:p )!

Echter heb je iele handjes of mag die gewoon niet te zwaar zijn, ga dan voor een logitech mx310. Het kleinere broertje van de mx510...

Suc6...
de 310 ken ik niet eerlijk gezegd, maar de 510 is inderdaad de beste muis om te kiezen. Kwalitatief en prijstechnisch. Prijs is geloof ik iets van 35-40 euro.

Kwalitatief is de mx1000 ook een mogelijkheid, dit is een draadloze lasermuis. Qua snelheid goed te vergelijken met de 510, alleen een stuk zwaarder, aangezien het een accu mee moet dragen. De prijs is alleen nog vrij hoog: 60 euro.

De 310 is een euro of 30.

Het beste wat je kan doen is naar een winkel stappen met veel muizen. PRobeer deze muizen even uit. Liggen ze lekker in de hand, klikken ze handig... Iedereen heeft een andere smaak. Wat ik fijn vind, vind jij misschien helemaal niets.
Als je dan de keuze hebt gemaakt natuurlijk op internet even een goedkope prijs opzoeken...

Geplaatst door marsmannetje

Het beste wat je kan doen is naar een winkel stappen met veel muizen.

Ga dus naar de plaatselijke dierenspeciaalzaak als je goed geholpen wilt worden:p

Het probleem is alleen vaak dat er een verpakking om de muis heen zit waardoor de vorm niet echt goed aan te voelen is! En buiten dat vind ik dat als je een goeie muis wilt, je daar maar mee moet leren werken:p ..

Bovendien weten we nog steeds niet wat je met de muis wilt, wil je gamen, internetten, etc ?

@marsman:de mx1000 is leuk, maar ik hoor er alleen maar negatieve reacties over, zoals je al aangeeft is ie erg zwaar en blijkt de nauwkeurigheid(vooral met gamen) niet echt je van het te zijn! Dat komt vooral omdat ie draadloos is volgens mij.

ik weet niet wat jouw bronnen zijn, maar ik hoor geen/weinig negatieve klachten over de nauwkeurigheid. Is ook uit testen gebleken.
Er zijn wel wat klachten, maar die zijn er ook over de mx510.... (zegt genoeg, of niet)
Het gewicht is wel een groot probleem, als je van een lichte muis houdt.
Jij houdt daar kennelijk erg van, maar niet iedereen is hetzelfde. Gelukkig toch maar, of niet?

Het probleem is alleen vaak dat er een verpakking om de muis heen zit waardoor de vorm niet echt goed aan te voelen is! En buiten dat vind ik dat als je een goeie muis wilt, je daar maar mee moet leren werken
misschien moet je ipv de groothandel eens een normale winkel bezoeken... bij de meeste winkels hebben ze wel een showmodel staan. Soms moet je er wel even om vragen, als ze achter glas staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan