Verschillende namen USB-stick

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik kom weer wat vreemds tegen, betreffende de naamvoering van een WD Elements 4TB HDD.
In de Verkenner krijg ik de naam aldoor niet gewijzigd van Locale schijf (G:) ---> WD ELEMENTS_O-2
USB-naam in de Verkenner 2025-08-10 003537.png

In schijfbeheer wordt de aangepaste naam van die USB schijf wel aangegeven (zie hieronder)USB-Naam in de Verkenner 2025-08-10 003731.png

Als enige 'dader' kan ik aanwijzen, dat ik sinds een paar dagen PANDA DOME ESSENTIALS heb geinstalleerd.
Maar daaraan zal het toch niet kunnen liggen?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Dus hernoemen middels F2 maakt de naam die je geeft niet blijvend?

Inderdaad. Ik weet echt niet wat me overkomt, 'k heb alle manieren al ondernomen.
Ook nog PANDA DOME ESSENTIALS (antivirus helemaal uitgezet)
Ook ben ik al m'n shares (tussen m'n andere PC's) kwijt en het lukt me niet die weer te herstellen.
Zo langszamerhand ga ik denken dat een schone installatie nog de enige mogelijkheid is en dan in eerste instantie zonder PANDA, of zijn er nog andere mogelijkheden ???

Laatst bewerkt:
Andere letter kiezen. F en G worden vaak aan bd-dvd stations toegewezen.
chkdsk /f G:
als administrator uitvoeren

ook als administrator uitvoeren:
Type DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Controleer onder Eigenschappen de machtigingen
In the "Owner" tab, click "Change" and enter your username, then click "Check Names" and "OK"
Apply-Toepassen

Beëindig in het systeemvak lopende programma's/apps, kijk ook onder Taakbeheer voor processen die de schijf in gebruik kunnen hebben.

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met jouw suggesties
Chkdsk G: /F /G (daar kwam ie met moete doorheen.)
Vervolgen heb ik Fix11 uitgevoerd, (dat een een verbeterde DISM) en daar kwam hij niet verder als Stage 4
Dus er is wel degelijk veel rottigheid op dat USB-station.
Ik ga eerst proberen een backup terug te zetten.

Jij hebt toch meerdere computers. Heb je de externe HDD ook daar geprobeerd?

Nee, want ik ben bang die andere computers ook te vergiftigen
Ik ga dat onwillige schijfje (4TB) formatteren en daarna van nieuwe data voorzien.

Jij bent computers aan het vermenselijken. Schrijf een boek over de slechtheid van de computers.😉

Ik weet bijna zeker dat computers vrouwelijk zijn, want:
- ze doen vaak onvoorspelbare dingen
- veel mannen denken er verstand van te hebben, maar....

@srpchulp, dáár kon je wel eens gelijk in hebben. 🥰

In iedergeval, nu heb ik van al mijn systemen Panda Dome Essentials verwijderd en gelijk heb ik weer
alle Shares tussen de 3 systemen
En ik kan weer die USB Western Digital HDD 4TB naam wijzigen !!

Bedoel je dat Panda Dome Essentials nu je ex is?

Jij bent computers aan het vermenselijken. Schrijf een boek over de slechtheid van de computers.😉
Een Computer hoort ook precies te doen wat je hem opdraagt, niet meer en niet minder.
Dáár heb je hem toch voor ?
Natuurlijk, zou je er best wel mee kunnen leven, als die USB WD ELEMENTS 4TB (G:) een andere naam heeft, in mijn geval dus Locale Disk (G:), maar zó zit ik niet in elkaar.

Terug
Bovenaan Onderaan