verschillende op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hallo

ik heb een Linksys Wireless-G broadband router (WRT54G)
Alle pc's werken met windows XP.

Nu is mijn vraag: "Wij hebben elk een login en wachtwoord en hiermee zouden we graag elk apart via onze eigen wachtwoord op het internet gaan via deze router. Gaat dit en hoe moet ik dat instellen. Hierbij zouden er 2 pc's draadloos willen werken.

groetjes
wannes

Login en password voor "gebruikers" op de PC bedoel je?
dat gaat probleemloos, ook draadloos

wel, voor het internet heeft iedere persoon een login en een wachtwoord.
Is het mogelijk dat iedere persoon op zijn "eigen internet" gaat?

nu nog een vraag, wat voor verbinding gebruiken jullie?
ADSL, Kabel, inbel ???
alleen bij inbellabonnement kan je met verschielende gebruikersnamen en wachtwoorden internet op maar dan heb je aan Linksys hellemaal niets aan.
je zal toch gebruikers namen en wachtworden voor XP bedoelen...

wel ik zal het eens in het lang uitleggen. Ik denk eigenlijk dat het niet mogelijk is maar het is het proberen waard.

Dus ik zit op appartement met 3 andere studenten. Wij hebben elk onze pc op onze kamer. Hier (Leuven) krijgen we mits een kleine vergoeding een login en wachtwoord om via je pc en met de kabel op internet te geraken (kotnet). Nu hebben wij samen een lijn betaald en heb ik een router gekocht maar blijkbaar zitten wij als we op internet gaan altijd op dezelfde account. Volgens de kabelfirma zou het mogelijk zijn om met meerdere op het internet te gaan. Nu zou ik graag er voor zorgen dat iedere pc via de router zijn eigen wachtwoord en login moet gebruiken om op het net te kunnen zodat we niet meer met vier op een account zitten (is nogal een beperkte datatransferlimiet)

groetjes

a ha, zit dat zo....
even denken....
even in mijn router kijken (Linksys)...

dan zal die provider toch vier accounts moeten aanmaken.
wat jij wil kan niet

inkomend is 1
uitgaand is 1a via 1
uitgaand is 2a via 1
uitgaand is 3a via 1
uitgaand is 4a via 1

ik hoop dat je het bovenstaande begrijpt.
vier gebruikers die van 1 aansluiting gebruik maken en allemaal dezelfde limiet hebben.

er zijn vier accounts.
en ja ik snap dat met die 1 en 1a niet zo goed

ik ben bang dat dat niet gaat. Maar, je zegt dat jullie samen een lijn betalen, dat betekent toch dat jullie samen een internet account betalen? Of hebben jullie 3 accounts die via dezelfde draadje (kabel) binnen komen?
(nooit gehoord) Als dat zo is (meerdere acc. via dezelfde kabellijn, dan zou je elke keer als een van jullie internet op wil gaan, instellingen van router moeten wijzigen (zeer onhandig).
ik denk toch dat jullie een internet abonnement hebben en die delen jullie nu zonder router, als dat zo is, dan is geen enkele probleem om alles via router te laten lopen

1 is het lijntje van de provider wat bij jullie binnenkomt.
1 a 2a 3a 4a zijn de gebruikers.

OK

Ik zal nog eens vragen aan de firma die dat internet beheerd. Ik zal jullie laten weten wat ze daar hebben gezegd.

Toch bedankt voor de info.

Geplaatst door wanny
wel ik zal het eens in het lang uitleggen. Ik denk eigenlijk dat het niet mogelijk is maar het is het proberen waard.

Dus ik zit op appartement met 3 andere studenten. Wij hebben elk onze pc op onze kamer. Hier (Leuven) krijgen we mits een kleine vergoeding een login en wachtwoord om via je pc en met de kabel op internet te geraken (kotnet). Nu hebben wij samen een lijn betaald en heb ik een router gekocht maar blijkbaar zitten wij als we op internet gaan altijd op dezelfde account. Volgens de kabelfirma zou het mogelijk zijn om met meerdere op het internet te gaan. Nu zou ik graag er voor zorgen dat iedere pc via de router zijn eigen wachtwoord en login moet gebruiken om op het net te kunnen zodat we niet meer met vier op een account zitten (is nogal een beperkte datatransferlimiet)

groetjes
dus je wil 3 maal die erg kleine vergoeding uitsparen ??? pffft ... er zijn er al van kotnet afgevlogen omdat ze daarmee wilden prutsen ... ik hoor op de k.u.l nogal veel van die dingen ...

Inderdaad zijn er maatschappijen die meerdere accounts geven voor studenten.
Er kan dus via 1 kabelaansluiting met meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden worden ingelogd, die dan ook weer hun eigen datalimiet etc. hebben.

De inloggegevens staan nu idd in de router ingesteld, maar op deze manier gebruiken ze maar 1 account van de 3.
Mijn advies is om de gebruikersnaam en wachtwoord in de router leeg te laten.
Als het goed is, zal nu op iedere PC alsnog om een gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd alvorens op het internet te kunnen.

Succes! :thumb:

Geplaatst door Captain Schaap
Inderdaad zijn er maatschappijen die meerdere accounts geven voor studenten.
Er kan dus via 1 kabelaansluiting met meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden worden ingelogd, die dan ook weer hun eigen datalimiet etc. hebben.

De inloggegevens staan nu idd in de router ingesteld, maar op deze manier gebruiken ze maar 1 account van de 3.
Mijn advies is om de gebruikersnaam en wachtwoord in de router leeg te laten.
Als het goed is, zal nu op iedere PC alsnog om een gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd alvorens op het internet te kunnen.

Succes! :thumb:
en die moet toegewezen worden door de it van de univ, en daar moet ie voor betalen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan