verschillende pagina formaten in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
440
ik ben in access een rapport aan het maken met data en grafieken. Nu zou ik de grafieken graag landscape uitdraaien.
In word kan je met sectie-einde aangeven dat de volgende sectie een ander paginainstelling moet hebben maar kan dit in acces ook? Ik voeg de grafieken nu in mbt een subrapport. In de losse rapporten is de grafiek in landscape weergegeven.
alvast bedankt.
 
Nee, dat kan niet. Een rapport heeft één pagina-indeling. Ook subrapporten zijn ondergeschikt aan de layout van het hoofdrapport.
 
Dat kan wel...als je de pagina afdruk volgorde kunt regelen.
Ik heb het getest door eerst een pagina normaal in Word af te drukken naar pdf en vervolgens die samentevoegen in een pdf met landscape pagina uit excel (grafieken bijv).
Daar heb je wel een extern pdf afdrukprogramma voor nodig: ik gebruik pdfcreator daar voor.
Als je klaar bent met afdrukken dan krijg je een lijstje van de afgedrukte paginas en je KUNT dan nog de volgorde van de opdrachten verschuiven, maar anders kies je voor combineren en er komt 1 pdf uit die je vervolgens naar je printer stuurt die alles exact afdrukt zoals de opmaak in de pdf is.


540_293_resize_20120401_126b5f646b32780fb44033d95a188811_jpg.jpg
 

Bijlagen

  • Document1.pdf
    4,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
hartelijk dank. dat klinkt wel ingewikkeld. voor nu denk ik dat ik 2 rapporten achter elkaar print maar ik ga de pdfcreator nog een keer uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan