Verschillende problemen (Draadloos, DNS, ..)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zabaka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Hallo allemaal

ik zal maar direct met het probleem komen...

Thuis hebben we een nogal vreemde situatie ivm ons internet. De modem staat op het bureau van mijn vader. Die (SpeedTouch 5x6) is aangesloten op een Switch (linksys) vanuit die switch gaat er een kabel in de computer van mijn vader (op zijn bureau) en nog een kabel naar helemaal beneden in de woonkamer, om daar in een computer te zitten.

Gisteren heb ik een Access Point gekocht (konig WNAP10) zodat mijn laptop ook kan genieten van het internet. Deze accespoint heb ik in de switch gestoken, boven op het bureau. De verbinding die ik krijg is uitstekend, maar ik krijg helaas (amper) internet. Ik krijg verbinding met de modem (ik kan op de setup pagina van de speedtouch komen, en daar staat dat er verbinding is met het internet) maar ik kan niet surfen of op msn/IRC ed.
Meer nog, op de computer in de woonkamer is hetzelfde probleem. Wel verbinding met de modem (en laptop) maar niet met internet.

Om het probleem te verhelpen heb ik de modem uit/aan gezet, en toen was het probleem opgelost, hoewel ik nog steeds verbinding verlies.
Ik vertrek over een paar dagen ook op vakantie, en ik vrees dat ik de enige ben in het huishouden dat weet hoe die modems werken, dus als het internet weer uitvalt, moet ik er zijn om dat op te lossen.

Nu moet ik erbij vertellen dat ik het IP van de Accespoint op 192.168.1.12 heb gezet omdat 192.168.1.1 door de modem werd gebruikt, en ik dacht dat daar conflicten van zouden komen.

Ook nog, als ik de connectivity van de internet services bekijk, dan merk ik op dat de Connectivity to DNS Server 1 (195.238.2.22) mislukt is. Dit is (denk ik) al voor ik de Access Point heb aangeschaft.

Details kan ik er altijd bij geven, maar mss is dit al genoeg om mij te helpen.

Alvast vriendelijk bedankt!

Het speedtouch modem werkt als DHCP server. Zorg ervoor dat het een klein range aan IP adressen mag uitgeven.

Denk b.v. aan 192.168.1.50 z/m 192.168.1.99. Nadat je het gewijzigds herstart je het modem en vervolgens de computer(s).

Zorg nu ervoor dat je Wireless Access point op een ander IP adres zit. Dat kan b.v.
192.168.1.12 zijn. zet de voeding van je access point uit.

Dan moeten alle via een netwerk kabel aangesloten computers goed op internet werken.

Vervolgens moet je je access point goed configureren. Lees ervoor de handleiding van de access point.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan