Verschillende problemen met 3 verschillende computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennistest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
De laatste 30 dagen zijn de volgende problemen bij mij ontstaan op verschillende computers:
  1. Computer #1: Deze computer start altijd op met opstartherstel, en ook al laat je deze helemaal uitlopen, dan vraagt hij de volgende keer weer. Ik heb nu al 5x opstartherstel helemaal afgerond. Tegenwoordig annuleer ik dat herstel maar, omdat het toch niet werkt.
  2. Computer #2: Deze computer sluit regelmatig erg traag af. Het duurt regelmatig 5 minuten of hij sluit uiteindelijk helemaal niet af. Hij laat wel het scherm zien "bezig met afsluiten".
  3. Laptop: Bij dichtklappen van laptop laatste tijd frequent BSOD's (hersted onverwachte afsluiting). Vervolgens dient de laptop opnieuw op te starten.

Het volgende heb ik al gedaan:
  • McAfee AntiVirus volledige scan op alle computers. Deze staat al een half jaar geinstalleerd op alle computers.
  • Hitman Pro draaien op alle computers. Windows Defender draait ook. (de nieuwste vesie)
  • Op PC2 registeraanpassingen om sneller af te sluiten, wat helaas niet hielp: Ga naar Regedit--->ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control en zoek de sleutel Waitokillservice en verander de waarde van 20000 naar 200.
Het begint erg vervelend te worden en ik heb echt geen idee wat de oorzaken zouden kunnen zijn.

Hallo en welkom op Helpmij :thumb:

Ik veronderstel dat op de 3computers allemaal vista staat?
---
Voor pc1 heb ik hetvolgende gevonden
Direkt bij booten op funktietoets F5 of F8 gaan rammelen.
Kies in het daarop verschijnende menu voor repareren!

je zou zelf ook wat kunnen gaan googelen naar een oplossing.

---
Pc2: Heb je al eens geprobeerd alle geopende programma's eerst een af te sluiten en dan pas voor afsluiten te kiezen?
gaat het dan niet sneller?

---
Laptop: Als je ons de BSOD's zou kunnen melden zouden we je beter op weg kunnen helpen :thumb:

---
van wat je al hebt gedaan-->
Op Mc Afee heb ik niets op tegen, het is één van de zwaardere antivirus programma's maar ik vind het persoonlijk helemaal geen slechte antivirus.
Hitman Pro daarentegen heb ik een hekel aan.
Ikzelf en er zijn vele anderen die juist door een scan met hitman pro onherstelbare problemen hebben gekregen omdat er bijvoorbeeld verkeerde bestanden werden verwijderd, ik zou je dus aanraden om dat programma(en alle onnodige bijhorende programma's) te verwijderen.

Ik zou ook niet alleen scannen met je antivirus maar volg ook eens deze handleiding

Er staat inderdaad Vista op alle computers.

De computer vertoont nog steeds regelmatig de melding dat opstarthertel nodig is. Het uitvoeren hiervan en de reparatie heeft helaas geen invloed. De computer werkt perfect, maar vraagt elke keer bij het opnieuw opstarten om opstartherstel.

Het blue screen of death probleem op de laptop komt tegenwoordig minder vaak voor. Ik zal dit zeker nog in de gaten houden.

Het afsluitprobleem is nog actief. Zelfs bij opnieuw optarten start de computer simpelweg niet opnieuw af, omdat hij niet eerst fatsoenlijk afsluit.

Hitman Pro ben ik erg positief over. Ik heb dan ook alleen maar positieve ervaringen met het vinden van extra spyware en niet ervaring met het verwijderen van kritieke bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan