Verschillende problemen met Netgear WNDR3300

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een Netgear WNDR3300 staan en heb verschillende problemen met de WI-FI.

Verschillende apparaten zoals smartphones, laptops en ipads hadden moeite om draadloos te verbinden, dit heb ik opgelost door de netwerkinstelling van 270 mpbs op 2.4ghz naar 270 mbps op 5ghz en 54 mbps op 2.4 ghz, 11N channel op 44/ 5.220ghz en het 11G channel op 11 /2.462ghz te zetten, helaas valt de WI-FI nu regelmatig uit en duurt het ook langer om te verbinden en is is de snelheid ook drastisch omlaag.

De router is nu 2 jaar oud, tijd voor een nieuwe of wordt hij overbelast (we wonen in een gezin van 5 personen die allemaal op 1 router werken).

Bedankt voor de eventuele moeite!

Controlleer je netwerk omgeving eens met inssider. Ik vermoedt dat iemand anders op hetzelfde kanaal zit.

Heb het programma net geïnstalleerd en ik zie dat meerdere mensen op kanaal 11 zitten, op welk kanaal zal ik hem dan zetten? de rest van de mensen in mijn omgeving gebruiken of kanaal 1,2,6 of 9

1/aangezien het qua kanalen nogal druk is in je buurt kan je beter eens een screenshot posten vd 2.4GHz channels in je buurt. Niet alleen het kanaal speelt een rol maar ook RSSI ofte de verhouding van het ontvangen signaal tov ruis.
2/ Welke beveiliging heb je trouwens ingesteld, WPA2 met AES of misschien de mixed mode WPA-PSK [TKIP] + WP2-PSK [AES
3/ Gebruik je de recentste firmware op die Netgear?

Vergeet ook niet dat de 5GHz dan wel minder last heeft van storingen door bv. babyfoons maar het draadloze bereik is ook veel kleiner dan met 2.4GHz. Wat als je nu als test eens de 5GHz zou uitschakelen en alleen de 2.4GHz zou gebruiken?

Knipsel.jpg hier een screenshot, mijn netwerk heet 'devijf', ik heb als beveiliging WPA2-PSK [AES], en heb gisteravond nog gezocht naar nieuwe firmware via netgear zelf maar ik had de meest recente. kan 2.4 ghz inderdaad wel als test gaan gebruiken maar maakt het nog uit op welk kanaal hij uitzendt?

Gedaan wat jullie zeiden,maar geen enkel apparaat kan nog verbinden met de router, alleen bedraad werkt het dan nog

Heb hem nu op 2.4ghz gezet op kanaal 1 + 5 volgens inssider en volgens de netgear site op 3 :/ maar nu valt de wifi geregeld uit en is soms helemaal weg. wat is er mee aan de hand?

5GHz vereist in de praktijk zichtverbinding tussen router en computer. Zit er een muur tussen kan je beter 5GHz uitzetten.
Ik zal op 2,4GHz maar een kanaal gebruiken. Post eens een screenshot van ssider.

Ik zal kanalenbundeling uitzetten en alleen op kanaal 1 uitzenden. Indien je op kanaal 1 uitzendt, dan gebruik je tot kanaal 3. En bij een uitzending op kanaal 5 gebruik je de kanalen 3 t/m 7. Je kan nog proberen om nog een kanaal op 5GHz erbij te gebruiken.

Waar kan ik kanalen bundeling uitzetten? Ik post vanmiddag een screenshot van mijn router instellingen voor de wifi zodat jullie me daarbij kunnen helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan