verschillende problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

justvw

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
24
hey,

Ik heb een computer die toch al weer een jaar of 4 oud is. Nu heb ik in die 4 jaar nogal veel programma's geinstalleerd en vaak ook weer gedeinstalleerd, maar toch is het allemaal langzamer geworden door, lijkt mij, resterende register bestanden..??
Goed in ieder geval zit ik al een tijdje met een aantal problemen die ik nu toch wel écht zat ben geworden..

Te beginnen met het probleem dat ik na het opstarten het bericht krijg: Generic Host Process For Win32 Services...dit is een vaker voorkomende foutmelding, alleen het leuke is dat velen de foutmelding weg hebben kunnen krijgen maar ik niet:mad: ik heb onder andere de hotfix geprobeerd en firewalls gedeinstalleerd etc etc..wil allemaal niet lukken

Het 2e probleem is dat ik na het opstarten, na het krijgen van de hierboven genoemde foutmeldingen geen geluid meer heb. Gelukkig heb ik 1/10 keer dat ik de computer opstart geen last van de foutmelding, dus dan heb ik ook gewoon geluid.

Doordat ik na het opstarten geen geluid heb voer ik de volgende procedure uit: Configuratiescherm -> hardware toevoegen -> hardware toevoegen die ik in een lijst selecteer -> besturing voor geluid en spelletjes (oid) -> mediabeheerapparaten.
hierna heb ik wel weer geluid, maar het gevolg is dat op mijn hardware lijst nu enorm veel mediabeheerapparaten staan.

Ook het afsluiten is énorm traag, ik klik op afsluiten, krijg blauwe scherm dat ik word afgemeld, dan staat er Windows wordt afgesloten oid. en dat duurt dan serieus 9 a 10 minuten... gelukkig lig ik dan meestal in bed, maar het is wel érg vervelend..

Dan zit ik verder nog met het probleem dat mijn computer de laatste tijd gewoon écht traag is. Ik houd hem vrij van spyware etc etc, scan regelmatig, maar hij is echt traag geworden. Als ik muziek luister en ik wil bijvoorbeeld word starten hapert de muziek al etc. (als ik deze computer druk krijg ik de eerste keer een zaklampje) niet echt prettig en erg frustrerend!

Ik heb het niet zo op formateren, omdat er veel dingen op de computer staan, en ik niet 100 cd'tjes heb (ik weet niet hoe het back-uppen precies in z'n werk gaat).
Systeemherstel zit er ook niet in, aangezien ik de meeste problemen al heel lang ondervind....

als iemand mij kan helpen, heel graag en diep ReSpEcT;) :thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn cd: Product Recovery CD-ROM van Medion met Windows XP Home Edition erin gedaan, alleen ik vrees dat ik het verkeerde cd'tje heb...nog ernstiger, ik vrees dat ik het juiste cd'tje niet meer heb........
 
>>>>>Ik heb het niet zo op formateren, omdat er veel dingen op de computer staan, en ik niet 100 cd'tjes heb (ik weet niet hoe het back-uppen precies in z'n werk gaat).<<<<<<

Denk dat om te back-uppen,het dan het makkelijks is met een Externe HD (maar ja die moet je wel hebben)
En met die setup CD zou ik niet zoals in de link doen zoals ik aangaf ,want daarmee ga je naar Fabrieks instelling en ben je al je data kwijt.
 
okey,

najah ik moet dan toch maar een back-up maken en formateren:eek:
een externe HD heb ik niet trouwens..
 
gaat niet lukken, ik zou het liefst dit weekend formatteren, maar ik heb wel een grote D schijf, rond de 30 gig.....kan ik niet alleen C formatteren? of los ik dan de problemen niet op
 
Bij gratie gods, NIET de instructies van Paul-RT volgen!!!
Die is alleen geschikt als je echt geheel opnieuw wilt/moet beginnen met het installeren van ALLE software etc., omdat echt niets meer werkt en herstelpunten etc. niet bruikbaar zijn.

Dit lijkt mij niet de bedoeling, dus NIET DOEN!

Tijs.
 
[...]maar toch is het allemaal langzamer geworden door, lijkt mij, resterende register bestanden..??

Maak een Herstelpunt (Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe) en installeer en draai daarna ccleaner. Gebruik daar ook het 'Problemen' knopje, om 'vervuiling' van je registry te verminderen.

Download en installeer dan Erunt en NtRegopt. Start NtRegopt om je registry verder compacter te maken (vereist een herstart na afloop).

Te beginnen met het probleem dat ik na het opstarten het bericht krijg: Generic Host Process For Win32 Services...

Doe Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk in de sectie Systeem, daar zou die moeten voorkomen ergens, anders in de sectie Toepassing. Dubbelklikken op de melding, en een schermafdruk maken die je post bij je volgende reactie. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.

Doordat ik na het opstarten geen geluid heb voer ik de volgende procedure uit: Configuratiescherm -> hardware toevoegen -> hardware toevoegen die ik in een lijst selecteer -> besturing voor geluid en spelletjes (oid) -> mediabeheerapparaten.
hierna heb ik wel weer geluid, maar het gevolg is dat op mijn hardware lijst nu enorm veel mediabeheerapparaten staan.
Haal alle mediabeheerapparaten die er dubbel (of nog vaker) instaan weg door erop te klikken en de DEL-toets te gebruiken, zodat je er nog maar 1 overhoudt.

Ook het afsluiten is énorm traag, ik klik op afsluiten, krijg blauwe scherm dat ik word afgemeld, dan staat er Windows wordt afgesloten oid. en dat duurt dan serieus 9 a 10 minuten... gelukkig lig ik dan meestal in bed, maar het is wel érg vervelend..
Kijk eens of uphclean het afsluiten wat kan versnellen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Je zegt dat je een grote D hebt dan kan je die partitie toch gebruiken ipv een externe hd
Je gooid alles over naar D wat je wilt houden de rest gaat weg met format,nadat je windows hebt geinstaleerd kan je wat je wilde bewaren terug op c zetten.
Dit is ook de reden dat Ik C heel klein hou eigenlijk alleen voor windows,en een paar giga voor wat hij er toch steeds vanaf snoept.
Op deze site moet nog een stuk staan waarin een goede verdeling staat van de HD/HD`s
Veel succes .......nixs
 
Tijs, bedankt voor je reactie, ik heb de stappen uitgevoerd.
Ik ben in het logboek de naam Generic Host Process For Win32 Services nergens tegen gekomen, wel 2 andere fouten die regelmatig voorkomen, en verder is het een hele grote lijst fouten en opmerkingen per dag..
fout1.JPG

fout2.JPG

foutenlijst.JPG

Dan heb ik bij Apparaatbeheer niet de mogelijkheid om mediabeheerapparaten te verwijderen..andere hardware onderdelen wel, maar mediabeheerapparaten...dit kan misschien wel als het geluid het niet doet, na het opstarten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd..

bedankt!
 
M.b.t. fout 1: heb je deze software geïnstalleerd? Indien ja, dan verwijderen en opnieuw installeren.

M.b.t. fout 2: Verwijder uit je netwerkconfiguratie de ipv6 service van Microsoft. Zie bijlage voor waar die staat. Je hebt die momenteel toch niet nodig, omdat nu nog ipv4 wordt gebruikt.

Met bijlage 3 kan ik niets. Die geeft geen enkele informatie.

[EDIT]Met betrekking tot je Generic Host Process For Win32 Services melding, kijk in Start -> Uitvoeren -> services.msc
of daar misschien services op Automatisch starten staan, maar uiteindelijk niet gestart zijn.

Probeer wat betreft die Multimediapparaten, als alternatief voor Del: Erop rechtsklikken en kiezen voor "Installatie ongedaan maken." Als dat ook niet werkt, kun je daar ook kiezen voor Uitschakelen (ook met rechtermuisknop te bereiken).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • ip_v6.JPG
    ip_v6.JPG
    44,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
dat NTPort Library heb ik nog nooit gedownload, en bij sevices staat bij alle services die automatisch gestart zijn "gestart" behalve bij eentje, dat is IPv6-hulpservice (beschrijving: iedt DDNS-naamregistratie en automatische IPv6-connectiviteit over een IPv4-netwerk. Als deze service wordt gestopt kunnen andere computers mogelijk geen verbinding met deze computer maken en heeft de computer alleen IPv6-connectiviteit als deze met een IPv6-netwerk (native) is verbonden. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen andere services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.)

bedankt
 
Nogmaals: Deinstalleer de ipv6 netwerkservice. Zie de bijlage van mijn vorige posting.

Verder nog wat resultaten geboekt met de andere tips die je wél hebt kunnen uitvoeren?

Tijs.
 
hey,

bedankt voor je reacties,
mijn computer is verboden via een draadloze netwerkverbinding (speedtouch 120g nog wat)
maar er staan nog 2 andere verbindingen, waarmee ik dus niet verboden ben boven, dat zijn LAN-verbinding en 1394 verbinding...
ik gebruik die dus beide niet,

bijde eigenschappen van mijn draadloze netwerkverbinding die ik dus gebruik staat hetvolgende plaatje,

dus die geeft aan dat ik Microsoft TCP/IP Versie 6 wel nodig heb om op internet te blijven..

ik durf het niet te verwijderen omdat ik bang ben dat mijn internet het niet doet..maar als ik 100000% zeker weet dat hij het blijft doen kan ik het best doen..

Verder hebben de andere stappen niet echt geholpen, behalve dat mijn computer iets sneller is geworden...het grootste probleem blijft mediabeheerapparaten gezeur, maar dat wordt waarschijnlijk verholpen als GENERIC HOST PROCESS FOR WIN 32 SERVICES gefixt is...
mijn geluid doet het wel totdat het icoontje van mijn internetverbinding (niet die van SpeedTouch, maar dat icoontje van Windows dat er verbinding is) wordt geladen..

--Edit--
Mediabeheerapparaten kan ik op geen enkele manier uit de lijst verwijderen, ik weet niet waarom maar bij mediabeheerapparaten kan ik niet op verwijderen en op uitschakelen etc drukken, wat ook niet bij alle apparaten kan in die lijst, maar bij veel wel..

thnx
 
Laatst bewerkt:
Schakel ipv6 maar gerust uit (vinkje ervoor weghalen). Zelfs je router zal er nog niet geschikt voor zijn.

Kan altijd nog weer opnieuw ingeschakeld worden, maar de kans dat dat nodig is is minder dan 0,000000001% (is dat genoeg?) :) Bovendien start het ding niet eens (gaf je al aan in een van je schermafdrukken uit Logboeken).

M.b.t. die NTPortLibrary: Dat maakt niet uit, het ding kan niet eens gestart worden (het bestand waar het om gaat is foetsie). Het is in ieder geval geen standaard service van XP, dus je zult hem ook niet nodig hebben (zeker nu je dat NTPort Library programma waar ik het over had blijkbaar niet eens geïnstalleerd hebt ooit).

Ben benieuwd of die Generic Host Process etc. foutmelding weg is als de ipv6 service uitgeschakeld danwel verwijderd is. Herstart je pc voor de zekerheid, en kijk dan weer in Logboeken voor meldingen die betrekking hebben op je nieuwste opstart.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke,

hartstikke bedankt, mijn Generic Host Process lijkt weg te zijn (heb de comp 2x herstart):thumb:

Mijn probleem mbt het geluid is echter nog niet opgelost,
bij het opstarten krijg ik het intromuziekje van windows gewoon te horen, daarna als de computer herstart is probeer ik een nummer af te spelen in WMP, maar dan doet hij het niet, omdat er geen geluidsapparaat zou geinstalleerd zijn...als ik op mijn geluidsicoontje in m'n taakbalk druk hoor ik WEL het windowsfoutmeldingsgeluidje, maar kom ik niet tot de volumeknoppen omdat ik dan de melding krijg: er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar....
Verder doen geluiden op het internet het ook niet, dus allleen sommige windows geluidjes
Trouwens krijg ik na het opstarten ook het fenomeen dat mijn taakbalk even verandert in de taakbalk van win98 en dan weer terug...

hartstikke bedankt!!
 
Geef eens:
1. Het merk & type van je geluidskaart, of indien geïntegreerd op het moederbord, merk & type van het moederbord.
2. Kijk eens in Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc na of je daar apparaten aantreft met een geel uitroepteken of een rood kruis ervoor? Indien gevonden, erop dubbelklikken, tabblad Details openen, en een schermafdruk ervan posten (zie mijn 'handtekening' hoe je dat kunt doen).
3. Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
Maak het scherm maximaal, en stuur een schermafdruk van de sectie Onderdelen -> Geluidsapparatuur en de sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur.

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan