verschillende problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey,

mijn geluidskaart heeft als naam geloof ik : CMI8738/C3DX PCI Audio Device

verder staan er geen apparaten met uitroeptekens oid. bij, maar wel dus die hele lijst met mediabeheerapparaten.

het uploaden naar hier wil op een of andere manier niet lukken, bij probleemapparatuur staat: realteck netwerk kaart en die 1394-netwerkkaart, maar niks over geluid...
bij geluidsapparaat staat o.a. de naam die ik al eerder gaf..

merci
 
Probeer deze driver.

Eerst de oude deïnstalleren (indien mogelijk).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
als ik dat doe, krijg ik bij de installatie de melding dat ik een bestand moet zoeken op de cd van me windows SP2 cd rom maar daarop kan ik hem niet vinden...
 
als ik dat doe, krijg ik bij de installatie de melding dat ik een bestand moet zoeken op de cd van me windows SP2 cd rom maar daarop kan ik hem niet vinden...

Vertel ons even welk bestand het is. Eventueel kunnen we een link ernaar vinden of het zelf ergens beschikbaar stellen (op mijn webspace bijv.).

Tijs.
 
het ging in eerste instantie om het bestand: ksuser.dll,
die heb ik gedownload, maar ik kreeg daarna 4 kopieerfouten...toch kon ik doorgaan met installeren, en uiteindelijk is de installatie voltooid..
 
nee, helaas, ik moest de computer opnieuw opstarten maar kreeg toen weer geen geluid, en :mad: de generic host process melding :mad: weer...
verder is er toevallig vanochtend een melding gekomen dat er onvolledige hardware was, dit zou gaan om "stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-Audiocompatibiliteit"
hiervoor staat nu ook een geel uitroepteken als ik de lijst van aangesloten hardware zie bij de wizard hardware toevoegen...
dit heb ik nog nooit gehad, erg toevallig dat dit juist vannochtend het geval was, terwijl ik die driver pas net heb gedaan....

verder wilde ik even zeggen dat ik het zeer op prijs stel dat je me blijft helpen, en steeds weer met ideeen komt...

thnx
 
Laatst bewerkt:
het ging in eerste instantie om het bestand: ksuser.dll,
die heb ik gedownload, maar ik kreeg daarna 4 kopieerfouten...toch kon ik doorgaan met installeren, en uiteindelijk is de installatie voltooid..

Alternatief voor het draaien van de installatiesoftware kun je ook kiezen voor 'handmatige' installatie.

Probeer de software te deïnstalleren (vanuit Configuratiescherm -> Software).

Dan gaan naar Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc).

Zoek je audio-apparaat op, klik rechts, kies Stuurprogramma bijwerken.
Klik "Nee, nu niet" op vraag van Microsoft
Klik "Ik wil de software zelf kiezen (geavanceerd)"
Klik "Niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren"
Klik Bladeren, en ga naar de map waar je het .zip bestand had uitgepakt.

Mochten daar alsnog dezelfde vragen gesteld worden als tijdens de normale installatie die je eerder hebt geprobeerd:

Kies "2" voor geïntegreerd op het moederbord
Op de vraag hoe de aansluitingen achterop je pc zijn geregeld, voor wat betreft geluid:
Welke keuze je moet maken is afhankelijk hoe het moederbord in elkaar gestoken is, want er worden aansluitingen gedeeld. Daarvoor zou je wellicht een soort 'verloopstekkertje' bij je moederbord geleverd hebben gekregen. Als je het verder niet weet, probeer dan keuze "3".

Zie ook het readme.txt bestand:
8738 in motherboard(2)

** Line-in and rear speaker output share the same jack. (3)
** Line-in and Center/Subwoofer share the same jack. (4)
** Microphone and Subwoofer share the same jack. (5)

Tijs.
 
het wil niet lukken,

ik krijg de melding: Deze hardware kan niet worden gestart..
"een stuurprogramma voor dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma die deze functionaliteit biedt (code 32)

nu staat er een uitroepteken voor multimedia-audiocontroller en voor stuurprogramma voor microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit.
 
Rechtsklik dan op beide apparaten (dus inclusief dat Windows ... WDM-ding), en kies Installatie ongedaan maken.

Herstart dan je pc, en probeer het opnieuw.

Tijs.
 
toen ik mijn pc had herstart, begon windows meteen met de hardware toe te voegen...eerst kreeg ik een of andere logo melding dat het het systeem kan aantasten ofzo, ik drukte op toch doorgaan en toen kreeg ik de melding: systeem kan het bestand ksproxy.ax niet kopieren...ik kan wel bladeren maar zou niet weten waar het bestand zou moeten staan...
 
[...]systeem kan het bestand ksproxy.ax niet kopieren...ik kan wel bladeren maar zou niet weten waar het bestand zou moeten staan...

Ok, ik zal eerst vertellen waar die hoort te staan:
in C:\windows\system32
en in
C:\windows\system32\dllcache

Als het bestand niet kan worden gevonden in C:\windows\system32, dan kopieert Windows dat bestand automatisch terug vanuit C:\windows\system32\dllcache.

Het zou kunnen zijn dat bij jou BEIDE versies verwijderd zijn (door wat voor verhaal dan ook).

Ik heb de courantste XP versie op mijn website gezet, zodat je hem voorlopig daarvandaan halen kunt.

link

De inhoud moet dus in c:\windows\system32\dllcache en c:\windows\system32 geplaatst worden.

Succes,

Tijs.
 
ik heb hem in C:\windows\system32 gezet maar de map C:\WINDOWS\SYSTEM32\DLLCACHE bestaat niet....???

--edit--

het gekke is dat het bestand gewoon bestaat in de map system32...ik zal de installatie nog en keer proberen, nu weet ik waar die bestanden staan....hij zoch de bestanden namenlijk in de programfiles\c-media map ofzo..
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de driver opnieuw geinstalleerd, en heb de benodigde bestanden (waren er 4 die niet gevonden konden worden) handmatig, via browse geselecteerd, ze zaten in verschillende mappen (de één in system, de ander in system32 en driver ofzo) en nu heb ik eindelijk de installatie succesvol voltooid...

ik hoop dat hij het morgen bij het opstarten weer doer :D
verder heb ik nog wel weer last van generic host process gezeur...:mad:
ik zal morgen of straks nog ff kijken of die ipv6 ofzo nog uitgeschakeld staat..
me resultaten post ik morgen!

hartstikke bedankt weer,
Just
 
ik heb hem in C:\windows\system32 gezet maar de map C:\WINDOWS\SYSTEM32\DLLCACHE bestaat niet....???[...]

Map bestaat wel (vul het maar eens in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op OK).

Het is wel een map die je met de standaardinstellingen van Verkenner niet ziet.

Tijs.
 
okey,

m'n geluid doet het weer, althans gister avond deed hij het en na het opstarten vandaag doet hij het ook gewoon, zonder dat ik mediabeheerapparaten opnieuw hoef te installeren :thumb:

het is wel al tijden zo dat ik als ik een muziekje luister met wmp dan een haperend geluid krijg als ik een ander programma opstart...ik denk eigenlijk dat het komt door de traagheuid van me computer, maar het is wel vervelend..
 
[...]het is wel al tijden zo dat ik als ik een muziekje luister met wmp dan een haperend geluid krijg als ik een ander programma opstart...ik denk eigenlijk dat het komt door de traagheuid van me computer, maar het is wel vervelend..

Traagheid van computer (processor) is mogelijk, daarnaast weinig geheugen, een harddisk die 'niet meer van deze tijd is' etc.

Het 'probleem' van generic host process, hoe staat het daar mee?? Heb je nog zaken nagekeken in de netwerkinstellingen en eventvrw.exe vanaf het moment dat het teruggekomen is??

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan