Verschillende snelheid twee PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcowieser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Hallo ik heb de volgende vraag:
Ik heb twee Compaq EVO's naast elkaar staan die via een Speedtouch router een draadloze ADSL verbinding delen.
Het Probleem: De ene heeft een verbinding met 300 kb/s ( Sitecom wireless PCI 54G WL-115 ) en de ander maar met 40 kb/s ( wireless PCI Turbo G WL-171 ). Ik snap niet waarom de nieuwere card ( de Turbo G ) de laagste snelheid heeft, volgens mij zouden ze minstens gelijk moeten zijn. Weet iemand een oplossing??

Mogelijkheden waaraan ik denk:

Als de ontvangskwaliteit behoorlijk wisselt ('storing' van draadloze netwerken van buren, veel betonmuren etc.), dan kan het zijn dat de draadloze netwerkkaart (de "Turbo") om de haverklap terug moet gaan in snelheid en netwerkpakketjes opnieuw gestuurd moeten worden. Zodra de ontvangst weer beter is gaat ie weer in snelheid omhoog.
Probeer die Turbo netwerkkaart eens te beperken tot bijv. een (draadloze) snelheid van 9 Mbit/s, zodat er minder 'gewisseld' wordt.

Daarnaast kan de driver die gebruikt wordt en de zgn. 'firmware' van de draadloze netwerkkaart een reden zijn voor het gedrag. Kijk bij de fabrikant of je daar drivers en/of firmware voor de Turbo draadloze netwerkkaart kunt vinden die de stabiliteit van de verbinding verbetert.

Ook kan de belasting van de computer zelf nog een reden zijn waarom het allemaal bij de een wat langzamer gaat dan bij de ander, en ook firewall en anti-virus programmatuur kan invloed hebben. Hierbij wel aangetekend dat dit een kleinere kans heeft dan bovenstaande oorzaken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan