Verschillende usb stick problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik word hier knettergek van en helemaal ik nu met koorts op bed lig en even een filmpje wilde downloaden op me usb om de tijd te doden maar ik heb sinds een paar dagen problemen met al me usb sticks.

Als ik de stick in me pc stop dan wordt ie gelijk herkend en kan er ook gewoon in, echter iets er direct op downloaden gaat niet meer, ik kan me usb sticks niet formatteren, me 64gb kingston was ntfs, leesde uit het niks niets meer moest geformatteerd worden en werd automatisch als exfat geformatteerd.

Als ik me sticks als ntfs wil formatteren dan zegt ie dat ie beveiligd is, ook 1 stick is 16gb maar zit nog maar 2,9gb als ie leeg is. Me tv herkend de stick ook opeens niet meer, erg irritant.

Er zit geen knopje of schuifje op om het te unlocken, tevens heeft alles het altijd gewoon gedaan, ik heb alleen een tool van hp geinstalleerd om te formatteren maar daar lukt alleen fat 32 mee en bij ntfs zegt ie weer beveiligd plus de andere ploblemen blijven ook.

Ik draai windows 7 64b

:thumb:

Ik kan je niet helpen, alleen maar bevestigen dat ik ook relatief slechte ervaringen met USB sticks en kaartjes heb. Ik heb ook regelmatig defecten.
Bij mij zou het echter kunnen komen omdat ik nooit "veilig uitwerpen" gebruik.
Ik heb wel een tooltje voor bv. ook low level format, maar dat betekende alleen maar uitstel van executie, uiteindelijk was het betreffende kaartje toch defect. Ook een stick van Verbatim gaf onlangs nogal snel de geest. Gelukkig had ik daar nog garantie op.

en natuurlijk beterschap. Zowel voor jou als de USB stick ;)

Hallo, ik zou je willen adviseren om dit eens te doorlopen. Klikje nooit geschoten is altijd mis. Beterschap.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

Me 64gb doet nog vervelender nu, als ik em in me pc prik zegt ie dat ie eerst geformatteerd moet worden en je raad het al, wanneer ik wil formatteren zegt ie dat ie beveiligd is.

Ja. Die melding heb ik ook ooit gehad. Daarvoor deed ik de low level format. Die werkte bij mij wel.
Lees dit eens door. http://www.tomshardware.co.uk/forum/297523-32-flash-drive-permanently-stuck-write-protected
Je moet alleen goed opletten dat je niet zo maar overal van kunt downloaden. Let op dat je geen downloader selecteert, zoals bv. Softonic want dan krijg je er allerlei ongewenste zooi bij.
Het zal dus even zoeken zijn.
Zelf maak ik in zo'n geval eerst een image van mijn OS, download de file en zet dan de image terug.

Had je bericht niet gelezen maar heb het zelf allemaal opgelost :) heb wat medicijnen op nu dus het denken gaat wat makkelijker nu de koorts gezakt is :D

Voor me 64gb heb ik eerst een waarde toegevoegd in de registry om de beveiliging te omzeilen, daarna als fat32 geformatteerd en vervolgens als ntfs en werkt nu weer prima en ook weer in de tv.

Wat betreft de stick die maar 2gb van de 16gb zag, zo heb ik het opgelost:
Ga naar cmd - tik x: (x voor de letter van je usb) - tik diskpart - dan tik je list disk - in mijn geval zag ik me 15,9gb er tussen staan als disk 6 - daarna tik je select disk x (6 voor mij) - dan tik je clean (verwijderd wel alles wat er op staat)
Sluit de prompt en tik in zoeken partitie en dan krijg je vanzelf partities op harde schijf maken en formatteren als je Engelse windows hebt tik je disk management, vervolgens scroll je tot je je usb ziet, rechter muis en maak je een nieuwe partitie aan en voila, me stik ziet nu weer alles :)

Heel knap.
Ik heb hier nog een kaartje van 32 GB dat wel in mijn PC werkt, maar niet meer in mijn TV (Linux?)
Welke reg.key gebruikte je. Dan kan ik ook wat spelen.
Ik zal hem eerst eens gewoon proberen te herformateren.

Maar die reg.key was alleen maar om de schrijfbeveiliging te omzeilen he.

Ja. Maar ik loop ook tegen die melding aan als ik wil formateren. Met een ander tooltje vind ik een heleboel fouten, dus er is zeker iets aan de hand.
In feite heb ik het kaartje al afgeschreven. Er staat ook niets bijzonders op, maar ik vind het wel leerzaam voor als ik wél een keer een belangrijk kaartje/stick defect heb.
Ik heb ondertussen het formateren stop gezet omdat het te lang duurt. Ik denk echt dat er iets aan de hardware van het kaartje mis is.
Hij geeft physical drive errors en logical data errors.

Bijlagen

• Flash.gif
    Flash.gif
    27,2 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ik heb jouw procedure gevolgd en het leek goed. Als ik nu iets op disk wil zetten doet hij een uur over 6.7 GB. Dat is echt niet goed. Einde oefening :)
Hoop dat je snel beter bent.

Laatst bewerkt:
Een uur is best lang maar dat het lang duurt zou best kunnen als het een oude stick is en geen usb 2.0/3.0 maar hij zet het iig er op :) das al beter dan niks, misschien is defragmenteren, kan ook weleens helpen.

Bedankt voor de beterschap, gaat al iets beter al werd ik vandaag badend in zweet wakker en loop ik al hoestend met een loopneus rond :D

Zweten is goed. Dan is je afweer bezig. Ze zeggen niet voor niets dat je iets moet uitzweten.
Wat betreft die kaart., want het is geen stick, is een 32GB kaartje. Dat kan niet oud zijn, want dan had ik het niet gekocht (te duur).
Misschien 'n jaartje oud. Ik denk dat hij een factor 5 trager is dan andere kaartjes of sticks. Reden is denk ik dat hij van het ene naar het andere adres moet springen om nog een bruikbare locatie te vinden.
Als ik hem weer met checkflash bekijk zie ik alleen maar fouten. Echt einde oefening volgens mij.

inderdaad met 36059 foutjes. En zweten is goed. Griepgolfje. Beterschap verder. :p

Ja, maar die foutjes hoorden nog bij de oude scan voordat ik de partitie gewist had. Daarna werd het echter niet beter. Ik zag het aantal fouten zo snel oplopen, dat ik de scan maar direct heb afgebroken.
Meer kun je niet doen he:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan