• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende variabelen aan elkaar koppelen ( moeilijk uit te leggen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janc63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Berichten
2
Beste medeforumleden,

Ik ben nieuw hier en moet me nog voorstellen. Ik zal dat later zeker nog doen maar ik heb eigenlijk een redelijk urgent probleem wat ik hier wil voorleggen.

De siituatie:

Ik heb een bestand met daarin werknemers die in ploeg hebben gewerkt en daarvoor een ploegenpremie hebben ontvangen. ( We hebben het hier over een stukje Belgische wetgeving). De werkgever kan hiervoor vermindering in de sociale lasten krijgen maar om daarvoor in aanmerking te komen moet deze wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

1) Van een ploeg is sprake wanneer er minimaal 2 personen in de ochtendploeg samen aan hetzelfde hebben gewerkt en minimaal 2 personen in de middagploeg (volgende ploeg) die ook aan hetzelfde werken. Zeg maar dezelfde afdeling. Bovendien moet door de werkgever een ploegenpremie zijn betaald.

2)De beide ploegen moeten qua tijd op elkaar volgen. (Voorbeeld: van 7 uur tot 14:00 betekent dat de volgende ploeg dus om 14:00 zou moeten beginnen)

3)Er mag geen overlap zijn qua arbeidstijd meer dan 2 uur. Dat betekent dat beide ploegen maar 2 uur tegelijkertijd zouden mogen werken. (volgens bovenstaand voorbeeld dus maximuaal om 12:00 uur beginnen.

4)De individuele personen moeten in de lopende maand minmaal een derde van hun tijd in ploeg hebben gewerkt ( bijvoorbeeld 7 dagen).

Dit is nogal complex. Ik weet het. Ik moet nu iets verzinnen waarbij ik een overzicht creëer van alle personen die aan al deze 4 voorwaarden voldoen.

Als ik dus 2 personen heb gevonden moet ik die kunnen koppelen aan 2 andere die aan deze 4 voorwaarden voldoen.

Ik heb als gegevens in mijn sheet:

Naam ----- Afdeling ----Datum ----Beginuur -----Einde werktijd -----Aantal uren gewerkt ------ ploegenpremie door werkgever betaald

Het resultaat is dat ik dan een lijst heb van alle personen waarvoor de werkgever dan vermindering sociale lasten kan aanvragen bij de overheid.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik hoop echt dat iemand me kan en vooral wil helpen maar ik besef dat ik nogal wat vraag.

Dank in elk geval om dit even te willen bekijken :)

Jan
 

Bijlagen

  • tespersonen_Voor_Forum.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Jan,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om een vraag vergezeld te laten gaan van een Excel-bestand waarin al de aanwezige gegevens ingevuld zijn. ()PAS OP: geen "privacygevoelige" gegevens posten)
Dit voorkomt dat helpers eerst dienen te bedenken wat bij de vraagsteller al wel bekend is....
 
Je hebt gelijk! Ik had dat moeten doen. Probleem is alleen dat het inderdaad privacygevoelige gegevens zijn die in die sheet staan. Moet even kijken hoe ik dat aanpak.

Dank voor je welkomstwoorden! :)

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan