• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende velden automatisch invullen aan de hand van inhoud 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Voor de rolstoel pool wil ik graag een automatische werkbon maken die alle persoonsgegevens al invult aan de hand van het veld Serienummer rolstoel.

Deze gegevens zou de werkbon moeten ophalen uit een lijst (het liefst een ander bestand) met deze gegevens op. Is dit mogelijk wanneer de velden qua positie niet overeen komen? Wat ik dus eigenlijk wil is dat de monteur op de werkbon (eerste blad) het veld Serienummer rolstoel invoert (5531-nummer) en dat de werkbon adhv de lijst (tweede blad) de rest van de persoonsgegevens invoert. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bekijk bijlage reparatiebon test.xlsx

Dit kan makkelijk met Vert.Zoeken

Ik heb hem geloof ik door. Het is alleen jammer dat ik perse de serienummer kolom helemaal links moet hebben staan. Gaat verwijzen naar een ander werkblad net zo makkelijk?

Dan weet ik weer even genoeg. Heel erg bedankt voor de hulp!

Iets moeilijker maar dan speelt de plaats van je gegevens geen rol

Bijlagen

Die is ook zeker handig. Van daaruit kan ik wat ingewikkeldere formulieren opbouwen, bedankt!

Of een "specialleke", Vert.Zoeken naar links.
We gaan de mensen hier nog slechte manieren leren :p

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan