verschillende versies van Office.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik gebruikte altijd Office 97 pro.
Heb nieuwe pc met W-XP.
Kreeg Office 2000 (4 cd's.....) en Office XPpro (1 halfvolle CD...???!!)
Heb de laatste geinstalleerd. Word, Excel, PP, alles wat ik tot nu toe ermee heb gedaan werkte goed.

Kan je snappen dat ik hier niks van snap...?

Kan iemand me dat uitleggen?
Ik neem in ieder geval aan dat er, als ik dat eens ga bestuderen, meer mogelijkheden op die 2000-cd's zitten. Dus overweeg om die alsnog te installeren.

En dus de aansluitende vraag: wat zijn de meest opvallende verschillen tussen de verschillende versies?

Laatst bewerkt:
dat office 2000 4 cd's heeft, snap ik ook niet (ik heb er eentje van 1 cd)
het verschil tussen beide...uhm...bij powerpoint heeft office xp meer functies (meer dia-instellingen e.d.) en volgens mij bij word enzo ook wat meer functies, maar het werkt net zo

Die vier cd's zijn de office 2000 premium editie. Op de eerste staat de eigenlijke office, op de andere staan ondermeer programma's zoals publisher en dergelijke, die je niet echt nodig hebt. Het hangt er maar van af wat je allemaal wilt installeren.

Da's een duidelijk antwoord op het eerste deel van mijn vraag: dus gewoon EXTRA programma's.
Weet je toevallig of daar leuke dingen tussen zitten.

ingevoegd: Mailman , we hebben elkaar gekruisd. Is inderdaad Premium versie.
Ik ken deze extra programma's niet: Publisher 2000 Access 2000 Front Page 2000 Photo Draw 2000
Mogelijk een toelichting?

Rest nog het tweede deel van mijn vraag:
zijn er wezenlijke verschillen?
En dan met name tussen 2000 en XP.

Laatst bewerkt:
<b>Publisher 2000</b>
zie post hierboven
<b>Access 2000</b>
databasebeheerprogramma
<b>Front Page 2000</b>
programma waarmee je sites kunt bouwen
<b>Photo Draw 2000</b>
photo editor

Op die site waar jullie naar verwijzen kan ik inderdaad genoeg info vinden over die programma's. Ook in het HNederlands gelukkig.

Er staan ook wel verwijzingen naar vorige versies dan XP. Maar daar wordt ik niet zo veel wijzer van Uiteindelijk komt het erop neer dat het één reclamemakerij is om je Office versie weer te vernieuwen.

Graag JULLIE mening uit eigen ervaring mbt tot de verschillen tussen XP en 2000.

Persoonlijk vindt ik XP gebruiksvriendelijker. Vooral presentaties maken in powerpoint is erg makkelijk. Ik hoef in ieder geval minder te zoeken naar bepaalde functies, maar dat heeft ook te maken met hoe vaak je het gebruikt natuurlijk.

Ik gebruik m.n. Word en Powerpoint, in mindere mate Excel.

Ik heb het maar gewoon geprobeerd.
Office XP laten staan, daarnaast Publisher en Front Page en Ohoto Draw 2000 er naast.
Alles werkt goed, ik heb weer wat te doen.

Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan