• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillens Formules in een cel mogelijk ja of nee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede middag,

Ik heb een excel bestand gemaakt samen met hulp van sommige leden an helpmij. Nu wil ik nog iets aan bestandje veranderen maar weet niet of dat mogelijk is?
Vandaar mijn vraag

In Cel P2 staat de formule; als(M2=0;" "; ($A$1 - M2 +1)
Verder staat hier ook een formule voor een voorwaardelijke opmaak om jonge duiven te controleren die korter dan 7 dagen gelden zijn geringd geworden, om zeker te zijn dat controle plaats vind of ring nog om pootje zit, de cel bij desbetreffend duif het ringnummer wordt automatisch blauw gemaakt tot en met dag 6. Erna verdwijnt de kleur. Nu zoek ik echter een mogelijkheid om indien de 6 dagen voorbij zijn in de cel niets meer te laten zien, want controle is niet meer nodig en aantal dagen geleden geringd ook niet meer.

Wie weet hiervoor een oplossing of is het onmogelijk?

Met vriendelijk groeten
Math
NOOT: Voorbeeld als bijlage, ieder verdere hulp voor andere opzet is uiteraard ook welkom.

Bijlagen

Zo?
Code:
=ALS(OF(M2=0;M2>6);"";$A$1-M2+1)

Aanpassen formule

goede avond

Geprobeerd maar schijnt volgens mij niet te werken

Bedankt maar helaas
Math

Aha, iets te snel antwoord gepost. Deze voldoet wel denk ik..
Code:
=ALS(OF(M6=0;$A$1-M6+1>6);"";$A$1-M6+1)

Laatst bewerkt:
Aanpassen formule

Goede avond,

Ben de formule aan het bekijken maar snap die niet helemaal!
Waarom staat er M=6? Probeer de formule eens uit in de bijlage die ik bij vraag heb meegestuurd.
Moet nu namelijk duiven gaan zetten, ik kom er morgen eventueel op terug, maar dit kan volgens mij helemaal niet; in principe mag er niets komen te staan in een cel in de kolom P wanneer cijfer groter is dan 6!

Waarschijnlijk tot morgen
Math

Omdat ik de formule toevallig van de 6e regel had gekopieerd?

Hierbij formule ingevuld in je voorbeeld.

Bijlagen

Aanpassen formule

Goede middag,

Duiven uitgesteld, te slecht weer, jammer!

Bedankt voor oplossing want werkt inderdaad perfect.

Met vriendelijke groeten

math

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan