verschoven beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayab

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
6 maanden terug een Paradigit Enforcer computer (E423) gekocht samen met de Acer 19"TFT scherm de AL1912.
Na andere klachten en het verkrijgen van een nieuwe computer van Paradigit in Leiden, is het beeld ineens voor de helft verdwenen. Links is een enorme brede zwart vlak te zien. Pas na enkele keren drukken op Auto Config springt het beeld in de juiste positie.
De acer is onderzocht maar het probleem wordt "niet erkend". Er is dus niets aan de hand. Op advies van Paradigit resolutie veranderd in 1280 x 1024 op 75 Hz.
Geen verandering. Gisteren wist een snuiter van Paradigit helpdesk mij te vertellen dat de resolutie op 1440 x 900 moest. De Acer gaat echter maximaal tot 1280 x 1024.
In middels is er een onvriendelijke sfeer ontstaan tussen de winkel en mezelf.
Kan iemand advies geven? Komt dit vaker voor? Ligt het aan mij videokaart? Moederbord?
De winkel wist te vertellen dat dit probleem bekend is, maar volgens hun ben ik slechts de enige met dit probleem!
Wie het weet mag het zeggen............

bedankt
Ron

ow dat
start > instellingen > configuratiescherm > beeldscherm > tabblad instellingen > knop geavanceerd > tabblad kleurbeheer > knop toevoegen > :thumb:

Laatst bewerkt:
Icm bestanden zijn voor de kleurwarmte, om je printer, b.v. aan te passen bij afdrukken, krijg je bijna hetzelfde als op je monitor.

Denk niet dat je daar wat mee opschiet, welk merk videokaart heb je? al de drivers ervan opnieuw geinstalleerd?
Al de instellingen van deze kaart veranderd? vooral de dpi resolutie instellingen?

beeld verschuift toch niet van de videokaart? hij heeft lcd scherm

Lange Pier zei:
Icm bestanden zijn voor de kleurwarmte, om je printer, b.v. aan te passen bij afdrukken, krijg je bijna hetzelfde als op je monitor.

Denk niet dat je daar wat mee opschiet, welk merk videokaart heb je? al de drivers ervan opnieuw geinstalleerd?
Al de instellingen van deze kaart veranderd? vooral de dpi resolutie instellingen?

Heb een Nvidia kaart.
Maatje van me gaf me inderdaad het advies om besturing van de videokaart te downloaden.
Zoals aangegeven icm bestanden geinstalleerd, maar dan als driver. Was een andere tip.
Dus ipv als driver : de plug and play monitor heb ik nu de Acer besturing hierin staan.
Maakt geen bal uit.
heb voor video gedownload:81.95 forceware winxp2k international whgl.exe.
Zit nu nog op m'n werk kan het morgen uitproberen.

geen idee wat dat doet.

Mayab

mayab zei:
Heb een Nvidia kaart.
Maatje van me gaf me inderdaad het advies om besturing van de videokaart te downloaden.
Zoals aangegeven icm bestanden geinstalleerd, maar dan als driver. Was een andere tip.
Dus ipv als driver : de plug and play monitor heb ik nu de Acer besturing hierin staan.
Maakt geen bal uit.
heb voor video gedownload:81.95 forceware winxp2k international whgl.exe.
Zit nu nog op m'n werk kan het morgen uitproberen.

geen idee wat dat doet.

Mayab

Indien het een probleem is met een bestand uit de drivers voor die kaart, wordt dat bestand overschreven met de goede, ook krijg je een tabblad erbij, specifiek voor een nVidia videokaart, daar kun je dan ook weer een hoop instellen.

Ook zou je de aangepaste drivers van Omega kunnen proberen, ook kun je nog alle oude drivers en restanten eerst verwijder met een driver cleaning tool, om daarna de nieuwe drivers te installeren, dan heb je een schone driver installatie.

De drivers.
De cleaner.

Reactie op mijn vorig bericht:
Forceware geinstalleerd - een exe van 29 Mb - maar ook dit maakt geen bal uit.

Gaan verder zoeken.
Oh ja: Voor de volledigheid:
NVIDIA GeForce 6200 Turbocache kaart
en een Acer AL1912 beeldscherm (Geen breedbeeld dus max 1280 x 1024

Dus lieve mensen: nogmaals HELP!:confused:

mayab

mayab zei:
Reactie op mijn vorig bericht:
Forceware geinstalleerd - een exe van 29 Mb - maar ook dit maakt geen bal uit.

Gaan verder zoeken.
Oh ja: Voor de volledigheid:
NVIDIA GeForce 6200 Turbocache kaart
en een Acer AL1912 beeldscherm (Geen breedbeeld dus max 1280 x 1024

Dus lieve mensen: nogmaals HELP!:confused:

mayab

Sorry LangePier had even jouw laatste bericht gemist.
Ga direct aan de slag................:o

Lange Pier

Omega drivers voor NVIDIA zijn "currently on hold...".
Even afwachten dus.

Cleaner wel gelukt

Mayab

Thanks

Putje keer, even wachten dus.
Mocht je nog meer mogelijkheden willen hebben om die kaart in te stellen is dit een batch daarvoor.

Ik hoop voor je dat het gaat werken, al een andere monitor geprobeert op die kaart?, misschien is die niet helemaal tof, het beeldscherm was goed bevonden.

Mijn oude beeldscherm werkt goed.

In de winkel van Sinkel (Paradigit) werd mij ooit eens verteld:
"Ja meneer, het probleem is ons bekend".
Maar de mannen weten vervolgens geen oplossing of vanwege andere problemen die ik al 6 maanden heb met de nieuw aangeschafte spullen WILLEN ze geen advies meer geven.

Ook: verkopers zijn nog geen experts. Zeker niet in de computer branche.......

Zodra - ooit - deze problemen zijn opgelost, blijft nog een ander probleem:
het constant crashen van de computer. Maar daarover een andere keer...........

Voor nu.....:eek: lees je..

Mayab

Als ik het goed begrijp heeft de monitor een analoge (D-sub) en een digitale (DVI) ingang. Heeft de video kaart ook deze beide aansluitingen, zo ja, probeer eens de andere aansluiting te gebruiken (andere monitorkabel nodig)

Monitor heeft alleen D-sub aansluiting verder niets............

Weer wat nieuws:
heb driver cleaner gebruikt en daarna heb ik 84.21 forceware winxp2k voor NVIDIA
geinstalleerd. Krijg ik een waarschuwing dat deze installatie "niet voldoet aan de eisen van Windows Logo test, die de compatibiliteit van XP controleert."
Moet niet gekker worden.
Toch de boel geinstalleerd met als resultaat dat de resolutie op te schroeven is naar 2048, maar met als negatief resultaat dat het beeld nog steeds rechts uit de flank zit en dat bovendien het scrollen van de muis ineens problemen geeft.
Dus dat is het ook niet........

Vraag me af of er niet gewoon een andere videokaart in moet.

Mayab

Mogge, heb hier en daar wat geinformeerd, probeer het eens met een refresh rate van 60Hz., voor tft's in principe niet zo van belang als met crt schermen.

Enne, van die drivers, dat klopt, die zijn niet gecertificeerd.

En over die kaart, een andere monitor doet het immers daarop.

Sorry LP,

maar ook dat negatief. Stond altijd op 60 ben op aanwijzing van winkelnerd overgegaan op 75 Hz. Geen verschil dus.

Mayab

Nou, dan zijn mijn ideeën uitgeput, rest nog alleen de kaartinstellingen in het nVidia menu, wel eerst alle opties vrijgeven, misschien kun je dan de boel softwarematig bijsturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan