Verschrikkelijk langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catharina

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
10
Ik heb mijn computer opnieuw geformatteerd en de internet pagina's openen heel snel.
Na verschillende updates openen de pagina's tergend langzaam. Soms gaat het een paar dagen goed, maar nu werrkt explorer al heel lang erg langzaam.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb alleen maar windows update gedaan. Toen was explorer nog snel. En ineens van de een op andere dag werkte explorer weer langzaam.
We hebben wel een router. De twee computers boven werken gewoon snel en ook de pagina's openen snel. Het gaat alleen om de hoofdcomputer, die aangesloten is op de modem. Ik heb de modem ook al een keertje gereset, ook de stekker er een tijdlang uitgetrokken en weer aangesloten. Ik heb ook al adaware gedraaid. Nu weet ik het verder echt niet meer!

Catharina
 
Laatst bewerkt:
Zet de windows update eens uit, reboot en kijk dan of het nog zo is.

Als je met een verse installatie begint en je laat windows update niet eerst alles installeren, wat met SP2 b.v. heeel lang kan duren, blijft hij ook heel lang bezig met downloaden en installeren, na SP2 zijn er nog iets van 54 updates binnen te halen en te installeren, en meer je je computer gebruikt hoe trager alles wordt ook de updates.
 
reactie

Bedankt voor je reactie, maar het heeft niet geholpen. Ik hoop dat er nog een andere oplossing komt.

Gr. Catharina



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog eentje van mij dan maar, had je wel alle benodigde drivers voor het moederbord na de verse install ook geïnstalleerd?
 
Misschien domme vraag van mij, maar ik ben niet echt thuis in computers: hoe weet ik of mijn moederbord nieuwe drivers nodig heeft en waar kan ik die vinden?

Gr. Catharina



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een merk PC is, bij de fabrikant ervan, via de naam en type van die PC, anders kun je met Everst die info bekijken.
Overigens wordt er vaak ook een cd met drivers bij een PC geleverd, en sowieso bij een moederbord.
 
probleem langzame explorer opgelost

Als het een merk PC is, bij de fabrikant ervan, via de naam en type van die PC, anders kun je met Everst die info bekijken.
Overigens wordt er vaak ook een cd met drivers bij een PC geleverd, en sowieso bij een moederbord.


Het probleem is opgelost. Ik had eerst de firewall uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Toen heb ik Norton antivirus uitgeschakeld en de computer was ineens weer snel. Het lag dus aan Norton. Het was een norton van 2004 die steeds geupdate werd, maar waarschijnlijk botst met de update van windows. Ik heb er nu AVG opgezet en alles werkt prima!
Bedankt voor alle moeite

Catharina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan