• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiven: black out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Beste mensen,

ik probeer een formule met de functie verschuiven te gebruiken maar ik snap niet waarom het niet werkt, ook niet als ik vergelijkbare topics hier over lees en probeer te begrijpen.
Wie kan mij helpen? (zie bijlage)

Gr,
PBekijk bijlage verschuiven.xlsx

volgens mij zou het met deze formule moeten werken.

Code:
=VERSCHUIVING($C$8;;(KOLOM()-11)*7)

heb het getest in het bestandje

fantastisch, dat is hem helemaal. Om zelf ook te snappen wat er gebeurt: waarom -11 en *7?

de maal 7 is nodig omdat tussen elke maximale waarde 7 kolommen zitten, 5 werkdagen en de minimum en max kolom
(opmerking: het is dus toevallig net zoveel als het aantal dagen per week maar is daar niet aan gerelateerd)

die kolom()-11 is kolom -11 omdat je eerste formule in kolom K staat dat is de 11 letter van het alfabet en uiteraard de elfde kolom in een werkblad.

je had C8 als startpunt van je verschuiving gekozen. Dus in de formule in K11 vertaalt zich als lees vanaf cel C8 en ga (11-11)=0 * 7=0 kolommen naar rechts dus verplaatst 0 kolommen
bij de formule in L11 is het beginpunt weer C8 maar de verplaatsing is nu (12-11)= 1 *7 = 7 kolommen naar rechts
enz enz..

Helder. Fijn om er zo ook van te leren :thumb:

Laatste vraag hierover. Klopt het dat het niet werkt als je verwijzing (je startcel zal ik maar zeggen) op een ander tabblad staat?

Edit: nevermind die laatste vraag.

Thans: echt blij mee. Ik zet hem op afgehandeld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan