• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving 2 keuzelijsten in één grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axpero

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Goedemorgen allemaal

Ik ben al 2 dagen bezig om het volgende voor elkaar te krijgen. Ik wil in 1 grafiek te zien krijgen wat ik in 2 verschillende keuzelijsten aanklik
eerste keuze lijst is het week nummer. en de tweede keuzelijst de medewerker.

Dus als ik medewerker piet selecteer en week 12, dan moet die informatie zichtbaar worden in het grafiek.

De weken zijn me al gelukt, maar ik krijg het niet gekoppeld aan de medewerker. Bekijk bijlage test.xls

wie kan me hierbij helpen?

Je zult alle namen en resultaten in 1 overzicht/tabblad moeten hebben om dit hierin toe te voegen. De vraag is dan alleen of dat niet te veel informatie wordt.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een overal overzicht te maken met de belangrijkste onderdeel ter vergelijking met andere medewerkers. Met als toevoeging kleine grafieken onderin per medewerker.

Bekijk eens of de aanpak in bijlage de gewenste resultaten geeft.
Los daarvan is het natuurlijk logischer dat je al deze gegevens in één tabel zet, in plaats van ze te verspreiden over verschillende worksheets.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk eens of de aanpak in bijlage de gewenste resultaten geeft.
Los daarvan is het natuurlijk logischer dat je al deze gegevens in één tabel zet, in plaats van ze te verspreiden over verschillende worksheets.

Dit is precies wat ik zoek, erg bedankt!!

De verschillende sheets zijn er omdat iedere medewerker dit zelf moet invullen.

nu kijken of ik de andere medewerkers ook kan toevoegen

Wel opletten dat de namen van de worksheets exact overeenkomen met de namen in de validatielijst, dus geen extra spaties voor of achter de namen.

Met een beetje goed gebruik van gedefinieerde namen zijn de hulpcellen niet nodig. Ook dit werkt alleen, zoals door WHER opgemerkt, als er geen onzinnige spaties staan in de lijst met namen of in de namen van de tabjes.

Bijlagen

ik heb een nieuwe rubriek toegevoegd (studietijd) ik krijg deze echter niet gekoppeld aan het grafiek voor een specifiek persoon, maar ook niet het grafiek voor teamgemiddelden.
wat doe ik hier fout? Bekijk bijlage test 2.xlsm

Zoek de verschillen
Code:
=INDEX(INDIRECT($D$4&"!$B$7:$G$58");MATCH(Hoofdblad!$B$4;weken;0);COLUMNS($A:G))
=INDEX(INDIRECT($D$4&"!$B$7:$H$58");MATCH(Hoofdblad!$B$4;weken;0);COLUMNS($A:G))

Zoek de verschillen
Code:
=INDEX(INDIRECT($D$4&"!$B$7:$G$58");MATCH(Hoofdblad!$B$4;weken;0);COLUMNS($A:G))
=INDEX(INDIRECT($D$4&"!$B$7:$H$58");MATCH(Hoofdblad!$B$4;weken;0);COLUMNS($A:G))

Mijn dank. Als je er te lang mee bezig bent zie je het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan