• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik de zaken omdraaien.

Mijn idee:

De 5 basisbestanden openen (van bijv.: Botlek)
Vervolgens 1 voor 1 de JET.FINANCIEEL Afdelingkosten ... Botlek 1.0.xls openen, verversen en afsluiten.

Dus:
- De 5 basisbestanden OPENEN

- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls OPENEN
- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls VERVERSEN
- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls SLUITEN

- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Botlek 1.0.xls OPENEN
- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Botlek 1.0.xls VERVERSEN
- JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Botlek 1.0.xls SLUITEN
etc.

Als alle 20 bestanden van Botlek zijn afgerond, verder gaan met de 20 bestanden voor Rijnmond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik begrijp u niet.

De links naar de andere bestanden worden alleen bijgewerkt als ze open staan.

M.vr.gr.
Wim

P.S. ik kan vanmiddag helaas niet meer reageren. Ik moet zand gaan kruien.

Roncancio,

Ik begrijp u niet.

De links naar de andere bestanden worden alleen bijgewerkt als ze open staan.

M.vr.gr.
Wim

P.S. ik kan vanmiddag helaas niet meer reageren. Ik moet zand gaan kruien.

Ik zal uitleggen wat ik bedoel:

In je macro is het JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 geopend.
Je opent de 5 bronbestanden voor de Botlek.
Vervolgens ververs je JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501, print je JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 en sluit de bronbestanden af.
Om steeds voor elk JET.FINANCIEEL bestand de bronbestanden te openen, leidt tot een onnodige vertraging van de computer.

Mijn idee is simpelweg dit:
We openen de 5 bronbestanden en die blijven open.
Vervolgens gaan we 1 voor 1 de JET.FINANCIEEL Afdelingkosten ... bestanden die verwijzen naar die betreffende bronbestanden
- openen
- verversen
- printen
- afsluiten.

Als alle bestanden die naar die bronbestanden verwezen zijn geweest gaan we de bronbestanden afsluiten om de bronbestanden van Rijnmond te openen. En de geschiedenis herhaalt zich:

Vervolgens gaan we 1 voor 1 de JET.FINANCIEEL Afdelingkosten ... bestanden die verwijzen naar die betreffende bronbestanden
- openen
- verversen
- printen
- afsluiten.

etc, etc,

Ik hoop dat ik iets duidelijker ben geweest.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Zo weekend weer voorbij en weer aan het werk dus.

Waarschijnlijk ligt dit alles niet aan jouw duidelijkheid maar aan de mijne.

Ik ga het nog een proberen uit te leggen.

Stap 1. Ik open de te rapporteren B.U. Bijvoorbeeld JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0

Dit excel bestand bestaat weer uit zo'n 5 werkbladen. Omdat wij dit rapport hebben gebouwd via JetReports ververs ik eerst het rapport. Alle data wordt nu berekend zodat de gegevens goed staan. In één van mijn werkbladen staat nu het getal 501. Dit is noodzakelijk om mijn rapport te kunnen verversen.

Stap 2. Ik open via de macro de basisbestanden met budgetgegevens. Zodra deze openstaan worden automatisch gelijk de koppelingen bijgewerkt in JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.XLS In deze macro wordt vervolgen alles geprint.

Waar ik dus nu naar zoek is hoe kan ik excel laten weten dat er andere bronbestanden moeten worden geopend? Daarnaast hoe weet excel uit welke bronbestanden de gegevens moeten komen.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

Ik kan namelijk geen voorbeeld bestand plaatsen omdat daar financiële gegevens in staan.

Roncancio,

Zo weekend weer voorbij en weer aan het werk dus.

Waarschijnlijk ligt dit alles niet aan jouw duidelijkheid maar aan de mijne.

Ik ga het nog een proberen uit te leggen.

Stap 1. Ik open de te rapporteren B.U. Bijvoorbeeld JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0

Dit excel bestand bestaat weer uit zo'n 5 werkbladen. Omdat wij dit rapport hebben gebouwd via JetReports ververs ik eerst het rapport. Alle data wordt nu berekend zodat de gegevens goed staan. In één van mijn werkbladen staat nu het getal 501. Dit is noodzakelijk om mijn rapport te kunnen verversen.

Stap 2. Ik open via de macro de basisbestanden met budgetgegevens. Zodra deze openstaan worden automatisch gelijk de koppelingen bijgewerkt in JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.XLS In deze macro wordt vervolgen alles geprint.

Waar ik dus nu naar zoek is hoe kan ik excel laten weten dat er andere bronbestanden moeten worden geopend? Daarnaast hoe weet excel uit welke bronbestanden de gegevens moeten komen.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

Ik kan namelijk geen voorbeeld bestand plaatsen omdat daar financiële gegevens in staan.

Ik waag weer eens een poging om het te begrijpen.;)
Je opent JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0. Dit bestand wordt eerst ververst met JET Reports. Vervolgens worden de 5 budgetbestanden geopend om de gegevens te verversen. Vervolgens wordt JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0 afgedrukt en afgesloten.

Staan alle bestanden in 1 directory. En zo ja welke?

Terugkomend op mijn vorige mail: mijn idee was/is dat als er meerdere afdelingen refereren aan de budgetbestanden, dat het wellicht handiger is om deze budgetbestanden open te laten zodat je deze maar 1keer hoeft te openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

De budgetbestanden staan allemaal in dezelfde map.

De jet.financieel bestanden staan in een andere map.

Het liefst zou ik gaan werken met een jet.financieel bestand. die op de één of andere manier wel de gegevens ophaalt uit het juist bronbestand.

Roncancio,

De budgetbestanden staan allemaal in dezelfde map.

De jet.financieel bestanden staan in een andere map.

Het liefst zou ik gaan werken met een jet.financieel bestand. die op de één of andere manier wel de gegevens ophaalt uit het juist bronbestand.

Wat is het pad van beide mappen?

Als ik het zo lees lijkt het mij dat ipv 1 macro die ALLE financieel bestanden 1 voor 1 bewerkt, elk financieel bestand een eigen macro krijgt die de bronbestanden ophaalt zodat het financieel bestand bijgewerkt kan worden waarna het kan worden afgedrukt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maar dan krijg ik 25 bestanden. Die ik moet bijwerken. Dat is heel foutgevoelig

Maar als er verwijzingen variabel worden heb ik maar 1 financieel bestand nodig.

Ok. Duidelijk.
Nogmaals mijn vragen:

1. Wat is het pad van de financiele bestanden?
2. Wat is het pad van de budget bestanden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok. Duidelijk.
Nogmaals mijn vragen:

1. Wat is het pad van de financiele bestanden? L:\Rapportage\Jet rapporten\Financieel
2. Wat is het pad van de budget bestanden?L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan