• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschuiving in bereik subtotaal formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik wil een subtotaal formule maken die in cel L7 komt te staan. die moet alle waarden in kolom L, vanaf rij 9 tot waar er maar ingevuld is, meenemen.

En daarbij het subtotaal tellen van de gefilterde waarden.

ik had daarvoor deze formule:
Code:
=SUBTOTAAL(109;VERSCHUIVING(L7;1;0;AANTALARG(A:A);1))die telt wel alle rijen tot rij 11, maar wat er in rij 19 staat ingevuld wordt niet meegenomen. (met lege regels ertussen)
(en het excel autofilter neemt rij 19 ook niet mee)

ik gebruik office 2010 (voor het geval dit van invloed is)

hoe kan ik de formule goed schrijven zodat alle waarden in kolom L meegenomen worden?

als je aantalarg gebruikt, mogen er geen gaten in de kolom zitten. Je kunt wel een eigen functie toevoegen die de laatste cel voor je vind, maar ik ken geen truc met de standaardfuncties

Als er geen lege regels tussen zouden staan. Hoe zou ik dan de formule moeten maken zodat deze het bereik automatisch aanpast op basis van toegevoegde regels?

en wat betreft de opzoeken formule. als ik dit in een subtotaal formule mee wil nemen, kom ik er niet uit:
=subtotaal(109;J2:J**

**daar moet dan de laatst gevulde regel nummer komen die met de opzoeken formule is opgezocht.

Probeer eens:
Code:
=subtotaal(109;indirect("J2:J"&opgezochte_regelnummer))

leuke truc weer, maar hoe kom je er in hemels naam op om een div/0 te gebruiken als zoekvector?

Gewoon ergens (op)gepikt op een van de engelstalige fora. "Lookup" blijkt merkwaardig genoeg bestand te zijn tegen onderliggende "div/0" errors.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan