• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving in somproduct

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een poging met een iets aangepaste formule, bekijk eens of de berekende waarden juist zijn.

Bijlagen

Ik begrijp de bereiken in de formule niet. Alle medewerkers moeten meegeteld worden en na het aanpassen van de bereiken krijg ik een foutmelding. Volgens mij is dit geen oplossing. Wel bedankt voor de moeite:rolleyes:

gr wim

Zo snel geven we niet op,hé. Poging 3.
De bereiken zelf zijn "ge-offset" i.p.v. met de offsetformule te worden bepaald, dit heeft mijns inziens hetzelfde effect, het probleem lag misschien ergens anders. Kijk eerst eens naar de resultaten. Nu worden medewerkers "a" tot "d" geteld, meer zie ik er niet.

Bijlagen

Nee, sorry WHER dat gaat niet werken. Ik heb ondertussen wel achterhaald wat de oorzaak is.
Het bereik inzet1 wordt dynamisch gedefinieerd waardoor ook cellen met een formule meegenomen worden. Deze formule zet alle dienstcodes met deelcode 1 onder elkaar in het blad diensten. Alleen als ik het werkelijke bereik statisch definieer werkt de matrixformule. Ik ga nu kijken of ik dit bereik opnieuw kan definieren met VBA op het moment dat het uitgebreid wordt.

gr wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan